Wanneer een verloren schaap de kudde terugvindt...

Swiss

Actief lid
Hallo,

hier het verhaal van een verloren schaap dat de kudde terugvindt.

Ik had een voorgeschiedenis met (privé) Skoda's: in 2005 een O1 Combi, in 2007 een O2 sedan (die trouwens nog altijd door mijn vrouw gebruikt wordt).

Maar toen ik 3 jaar geleden terug een leasewagen voor mezelf mocht kiezen, leek de keuze simpel: een S2 sedan (Combi was er toen nog niet). Alleen was het niet zo eenvoudig: de 1.9 was wel leuk om te rijden, maar wat licht, terwijl de 2.0 slecht overkwam (ik miste pit, zeker in vergelijking met de 1.9). Toen kwam een andere kandidaat op de proppen: Opel Insignia Sports Tourer. Met beide elk 4 maal gaan rijden, slapeloze nachten, vergelijkende lijstjes, ... Maar eigenlijk kwam het op een keuze tussen emotie en gezond verstand: de Insignia is gewoonweg mooier (vind ik nu nog altijd), terwijl mijn verstand zei dat op langere termijn de Skoda beter was. Na lang beslissen dus toch maar de Insignia, en het schaap verliep de kudde. Skodaforum af en toe blijven volgen (gelukkig nooit m'n account gewist!), maar meer ook niet.

Nu 3 jaar later ben ik van job veranderd, waardoor ik deze wagen terug mocht inleveren (met gemengde gevoelens: want eigenlijk reed hij héél lekker, maar alleen bleef het een Opel met z'n typische Opel-betrouwbaarheid). Ditmaal maar met één kandidaat gereden, en na één testrit al besteld. S2 Combi it will be.

Uiteindelijk is het een 2 Combi TDI DSG 4x4 Elegance geworden met een berg opties (Columbus, panoramisch dak, sound system, verwarmde én geventileerde leren zetels, DSG-peddels, Park Assist, sunset glass, alarm, ...) in bordeauxrood met beige interieur. Een grote gok met een dochter van 2 en een tweede op komst, maar ja, het leven is aan de durvers zeker?
Ik ga er ruim 60.000 km per jaar mee doen, daarom dat ik me ook zo heb laten gaan. Dan wil ik ook een wagen die 100% m'n zin is.

Vrijdag gaan ophalen, en na 500 km in het weekend kan ik al zeggen: wat een wagen. Vooral die DSG is ronduit geweldig (verslavend). De zetels zijn fantastisch en nodigen écht uit tot héél lange ritten.

Het schaap is terug bij de kudde, laat ik me nu maar terug wat in de kudde verdiepen...

Greetz,
Swiss

Fantastische wagen, completer kan bijna niet, veel veilige kilometers gewenst! Mogen we nog foto's verwachten? :)

Sow..dit klinkt wel echt als een top auto! Gefeliciteerd? Ben wel erg benieuwd, krijgen we foto's te zien? Ook van het interieur?:)

djmshell

Senior Member
kijk iemand die de skoda rijder is blijven volgen en nu weer in een warm nest terug
plaats neemt :)

Cordoba

Forumguru
Schitterende topictitel Swiss, en eigenlijk ben je niet echt verloren: je vrouw heeft al die tijd Skoda gereden.

Bovenaan Onderaan