Wanneer distributieriem vervangen

Appz

Nieuw lid
Wanneer moet ik mijn distriebutieriem vervangen? Ik heb nu bijna 192K op de teller van mij Octactiva Combi Greenline van oktober 2010.

Bij de aankoop had de auto 166K op de teller staan en volgens de garage moest de riem (voor de 1ste keer) vervangen worden bij 240K en bij intensief gebruik op 210K

Ik vind het nogal ruim om door te rijden naar de 240K Wat vinden jullie?
 

peterrapid

Forumguru
Onderhoudsboekje geeft 210K aan om te vervangen en ik zou mij daar ook zeer zeker aan houden, zelfs misschien een beetje vroeger rond de 200K afhankelijk van de ouderdom van de wagen, als deze nu meer of 5 à 6j is zou ik het zeker doen nu.
 

KWc

Lid
mijn 1.6 TDI (06/2010) moest volgens boekje op 180.OOO nieuwe distributieriem krijgen. Bleek uiteindelijk iets vroeger nodig te zijn maar ik weet niet hoe ervoor mee gereden werd. Vervangingskost viel mee (600 € incl. waterpomp-spanrol - v-riem).

Je kan ook altijd de staat van de riem laten controleren bij je eerstvolgende onderhoud.
 

Appz

Nieuw lid
Ik heb nu 192K. Volgende week heb ik de (gratis:D wintercheck bij de dealer ik zal het dan even navragen. Ik moet rond bij de 215K voor de volgende beurt & in maart voor de APK. Ik wil die 2 acties gaan combineren. Daarbij wil ik dan ook maar de distributieriem meepakken. Dat wordt dan wel even diep in de buidel tasten, maar zal allicht voordeliger zijn dan alles apart op te pakken.

Gezien ik ongeveer 3000KM per maand rij zou dat betekenen dat ik in feb/maart 2015 ergens rond de 200K zit.
 
Bovenaan Onderaan