Waarschuwingsmeldingen

iRob1984

Senior Member
Nieuwe Octavia First Edition

Weet iemand toevallig al of het geluid van de waarschuwingsmeldingen uitgezet kan worden?
Prima dat het in het scherm komt te staan, maar dat snoeiharde ping geluid helpt niet echt om een schrikreactie te voorkomen en daardoor misschien wel een ongeluk krijgen
Ik kan nergens vinden of dat uit kan. Een paar toontjes lager zou ook al prima zijn
 

Antera

Donateur
Nieuwe Octavia First Edition

Weet iemand toevallig al of het geluid van de waarschuwingsmeldingen uitgezet kan worden?
Prima dat het in het scherm komt te staan, maar dat snoeiharde ping geluid helpt niet echt om een schrikreactie te voorkomen en daardoor misschien wel een ongeluk krijgen
Ik kan nergens vinden of dat uit kan. Een paar toontjes lager zou ook al prima zijn


De tonen dat als er bijvoorbeeld een lampje stuk is of iets anders dan krijg je zeker een Ping. dit komt uit je dashboard. Wat er wel uit gezet kan worden is je gordel waarschuwing maar die is dan in zijn geheel uit en ook het piepje als je de deur opent terwijl het contact nog aan staat. Ook kan bij temperaturen onder de 4 graden dit aangepast worden.

Maar als er waarschuwingen komen te staan dan is dat in principe al niet goed. Wat is de reden dat hij dat weergeeft bij je.
 

Tees

Donateur
Ik vermoed dat TS doelt op de waarschuwingen dat je je stuur loslaat of niet stevig genoeg vasthoudt, of even afgeleid bent, als een van de Traffic Assist systemen aan staan.
 

iRob1984

Senior Member
Een nieuwe waarschuwingsmelding


Ik heb in de afgelopen 4 weken al een paar keer een opmerking gehad
"Front Assist is niet beschikbaar" - oplossing: motor afzetten en starten (staat in het boekje) - dit werkt tot nu prima
Maar waarom ik deze melding krijg mag Joost weten
 

hemi24

Forumguru
Maar waarom ik deze melding krijg mag Joost weten

Staat volgens mij ook gewoon in het boekje: vervuiling voor de sensor(en)...

Als schoonmaken niet helpt zou ik even langs de dealer gaan om het storingsgeheugen uit te laten lezen!
 

Kev

Lid
Die melding van "front assist niet beschikbaar" heb ik ook al een aantal keer gehad. En ook heel vaak meldingen dat park assist (of hoe het ook heet...) niet beschikbaar is.
Vind het een heel fijne auto, maar deze storingen komen me toch wat te vaak voor en beginnen me te irriteren.
Ze verdwijnen meestal wel als de auto even heeft uit gestaan, maar toch... :itwasntme:
 

Cordoba

Forumguru
Een nieuwe waarschuwingsmelding


Ik heb in de afgelopen 4 weken al een paar keer een opmerking gehad
"Front Assist is niet beschikbaar" - oplossing: motor afzetten en starten (staat in het boekje) - dit werkt tot nu prima
Maar waarom ik deze melding krijg mag Joost weten

Ik heb wel een keer een melding gehad dat "Front Assist niet beschikbaar wegens blokkade" of iets vergelijkbaars, mijn vermoeden is dat op dat moment een opwaaiend boomblad tegen de radar zat gekleefd door de rijwind. Enkele seconden later was het systeem weer gewoon actief (op de snelweg stoppen om de radar te checken leek me niet zo'n goed idee).
 

iRob1984

Senior Member
Die melding van "front assist niet beschikbaar" heb ik ook al een aantal keer gehad. En ook heel vaak meldingen dat park assist (of hoe het ook heet...) niet beschikbaar is.
Vind het een heel fijne auto, maar deze storingen komen me toch wat te vaak voor en beginnen me te irriteren.
Ze verdwijnen meestal wel als de auto even heeft uit gestaan, maar toch... :itwasntme:
Ja inderdaad, die park assist ook ja
Terwijl de auto niet vuil is
 

jesse_s93

Donateur
Ik zag laatst een filmpje over de id.3 met vergelijkbare meldingen (even ervan van uitgaande dat onderdelen onderling uitwisselbaar zijn). Storing in de lane assist, front assist en dynamic cornering lights. Problemen begonnen met een melding van de lane assist. Na het afsluiten van de auto en even laten staan heeft hij zich waarschijnlijk gereset en werkte alles weer naar behoren (zie einde van video)

 
Bovenaan Onderaan