Waarschuwingslampjes portieren

Nu het 's ochtends echt donker is, viel het mij op dat de lampjes in alle vier de portieren niet gaan branden bij het opendoen van de deuren.
Het gaat dus om deze lampjes;
upload_2015-9-17_10-54-54.png

In de manual staat het volgende;

Bij het openen van het voorportier gaat het waarschuwingslampje altijd branden. Het gaat circa 10 minuten na het openen van het portier uit - zodat het ontladen van de accu wordt verhinderd.

Bij mijn weten hebben ze het wel altijd gedaan., iemand enig idee? Lijkt me sterk dat ze alle 4 tegelijk kapot zijn.
 

Bakkertje

Forumguru
Is het et lampje niet gewoon stuk?

Bij oudere modellen lag dat aan de schakelaar in het portierslot. Van de Superb 2 heb ik dit nog niet eerder gehoord, maar het zou zomaar hetzelfde kunnen zijn.
 
als het één lampje was geweest zou dat best kunnen, maar alle vier tegelijk? Van het weekend zal ik er eens eentje doormeten, maar het lijkt me sterk.
Geld hetzelfde natuurlijk voor de schakelaar. Lijkt me niet dat die bij alle vier de deuren tegelijk kapotgaan.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik had even over het alle 4 tegelijk heen gelezen, mijn excuses.
In dat geval kun je eens proberen om in je maxidot de comfort instellingen terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Die heeft bij mijn Superb best wel eens raar gedaan. Ook de voetenruimte verlichting heeft bij mij wel eens kuren gehad en na een reset was dat opgelost.

Anders even een keer (laten) uitlezen met VCDS om te zien of er geen foutmelding instaat.
 

Joske

Forumguru
en de zekeringen eens nakijken zou ik ook doen, maar wsl zitten deze mee op de interieurverlichting.
Het zijn zeker geen reflectoren é? :D want bij sommige modellen verschilt de uitvoering, vandaar ;)
 

Cordoba

Forumguru
Hoe heb je de boel gereset? (handig voor anderen die mogelijk in de toekomst hetzelfde probleem hebben)
 
Bovenaan Onderaan