Waarom geen stoelverwarming?

Captain Hook

Forumguru
Waarom geen stoelverwarming bestelbaar?

Ja, ja, ik ben lekker bezig. :grin:

Ben al jaren verwend met stoelverwarming in mijn auto's. Dat begon ooit met een Golf III en daarna nooit meer zonder gereden. Heerlijk in de winter en plezierig voor je rug.
Nu dacht ik, dat moet geen probleem zijn (bij een VAG auto) bij de Fabia II. Nou dus wel. :(

Geen stoelverwarming in NL te bestellen. Volgens de dealer kon dat niet en het stond nergens in de prijslijsten.
Wederom zo'n vreemd fenomeen (nu wordt het saai), want in de landen om ons heen, kan het wel!?

Wat is dat toch met die Pon jongens? De arrogantie om te bepalen wat de klant wel of niet mag/kan bestellen? Ik betaal er toch voor?
 
Tja.... vondt het zelf ook wel jammer dat dit geen mogenlijkheid was, bij de Polo kan je het immers wel bestellen (net zoals de regensensor)
Ach.... 't is zelf zo ingebouwd. Ga dat dus ook nog wel doen als tie komt.
Als de optie lederen bekleding er was had ik dat ook genomen.

Kan me er niet echt druk over maken en heeft ook weinig zin ook.
 

Ronnie

Forumguru
'T is wel te krijgen volgens ETKA.......
Beide delen (zitting en rugleuning) kosten zo'n € 75,-.
Dan natuurlijk wel zelf inbouwen......
 

Ronnie

Forumguru
Nee, dit is zonder de bedrading. Een standenschakelaar zal de hele wereld niet kosten en voor het inbouwen moet de stoel eruit, rugleuning los, bekleding aan de achter/onderzijde losmaken . Airbag levert geen probleem op.....
 

Wallie

Lid
Is wel appart trouwens, op mijn vorige Fabia (een FI kon je het wel krijgen), en ik zou toch zweren dat ik het ook op de optielijst in 2008 heb zien staan voor mijn huidige FII. Sterker nog, de plaats van knopjes kan ik zien, links en rechts van de portiervergrendeling zit een uitsparing voor 2 stoelverwarming knopjes.
 

piair1982

Forumguru
Was ook beschikbaar toen ik mijn FII in 2008 gekocht heb. Misschien omdat het tot aan de facelift zo weinig verkocht is dat Pon het van de optielijst gehaald heeft?
 

Captain Hook

Forumguru
Het kan dus wel (maar weer niet bij de Scout uitvoering), in de meest recente prijslijst wordt je dan wel verplicht lederen bekleding te nemen. M.a.w. dan kosten verwarmde voorstoelen plotseling meer dan duizend euro! :ahum: Maar ik wil helemaal geen leer, ik wil stoffen bekleding met verwarming.

Bizarre prijspolitiek van Pon.:1884:
 
Bovenaan Onderaan