waar xenon koplampen voor O2

hallo,

ik wil graag andere koplampen in mijn O2 zetten, ik wil graag originele xenon koplampen monteren, of imitatie die zeer op origineel lijken, dus geen led's e.d.

nu ben ik gister op de motorshow van essen geweest, en koplampen gezien voor fabia en O1, maar niks voor de O2....

heeft er iemand een idee wie die dingen levert? ik heb wel een adapter set gezien op marktplaats, zodat originele passen, maar deze advertentie is er inmiddels af.

in tsjechie zit 1 zaak die ze aanbied, maar wil ze graag in NL bestellen.

http://http://www.superskoda.com/skoda/octavia-ii/skoda-octavia-ii-de-projector-headlights

gr martijn

higgy

Forumguru
Bedenk je wel dat je in een Octavia zonder Xenon, niet effe Xenon zet?
Je hebt de voorschakelapparatuur ook nodig.

nomad

Senior Member
De ballasten zitten in de originele koplampen verwerkt.
Je kunt de units zo omwisselen, even omcoderen en klaar.
Heb ik bij mijn vorige auto ook gedaan.

bedankt voor de reactie! helaas zie ik bij geevers geen prijzen staan voor de koplampen..

Nomad, ik begrijp dat je dus originele octavia xenon koplampen hebt gekocht, deze in laten leren bij de dealer en dit werkte?? kun je de koplamp hoogte dan regelen met de draaiknop op het dashboard, of heb je dan helemaal geen hoogte regeling meer?

mvg martijn

nomad

Senior Member
bedankt voor de reactie! helaas zie ik bij geevers geen prijzen staan voor de koplampen..

Nomad, ik begrijp dat je dus originele octavia xenon koplampen hebt gekocht, deze in laten leren bij de dealer en dit werkte?? kun je de koplamp hoogte dan regelen met de draaiknop op het dashboard, of heb je dan helemaal geen hoogte regeling meer?

mvg martijn

Ik heb zelf de originele koplampen geplaatst en zelf de codering gedaan. het is 1 bitje wat omgezet moet worden. Je hebt inderdaad helemaal geen hoogteregeling meer dus daar moet je wel rekening mee houden.

VEEJAY

Forumguru
Had het ooit laten uitzoeken voor mijn vorige O2, ik had toen aftrmarkets xenon en het leek erop dat het verboden zou worden. IK had een aantal offertes opgevraagd, het zou toen rond de 1500 euro gaan kosten met automatische hoogteregeling.

Zonder automatische hoogteregeling zou er een APK probleem ontstaan.

oke bedankt, dan wordt dit hem denk ik niet voor mij... die koplampen overzetten voor apk is een kleinigheidje, want je auto moet idd, indien voorzien, een goedwerkende koplamphoogte regeling hebben! maar met een O2 moet je wel hoogte regeling hebben, want zodra je wat in je kofferbak legt, schijnen gelijk je koplampen in de bomen, dus dat vindt ik niks..

ik denk toch dat ik ze maar uit tsjechie moet halen, daarbij heb je wel een werkende hoogte regeling.

martijn

nomad

Senior Member
ik denk toch dat ik ze maar uit tsjechie moet halen, daarbij heb je wel een werkende hoogte regeling.

martijn

Als dat bij de originele lampen is, dan krijg je dus twee sensoren en een kabelboom meegeleverd die je zelf moet monteren :xyxthumbs:

Even goed uitzoeken hoop ik.

VEEJAY

Forumguru
oke bedankt, dan wordt dit hem denk ik niet voor mij... die koplampen overzetten voor apk is een kleinigheidje, want je auto moet idd, indien voorzien, een goedwerkende koplamphoogte regeling hebben! maar met een O2 moet je wel hoogte regeling hebben, want zodra je wat in je kofferbak legt, schijnen gelijk je koplampen in de bomen, dus dat vindt ik niks..

martijn

Hoelang ga je nog rijden in de Octi, je kunt gewoon zorgen dat je volgende Octi wel af fabriek Xenon heeft. Of ga je over de 2ton met je huidige auto?

Als het geld toch op moet zou ik er aftermarket xenons inzetten (makkelijk om te wisselen met normaal halogeen bij de keuring), een chipje en wat leuke velgen... Maar ieder heeft zijn eigen voorkeur natuurlijk.

nee dat zijn imitatie koplampen die lijken op origineel. maar deze hebben normale hoogte regeling die je kan bedienen vanaf je dashboard..
de link staat bovenin dit topic

en om op veejay te antwoorden, ik heb de o2 net 1,5 maand, dus hou hem voorlopig wel ff.. en ik hou niet van gewone koplampen met xenon, ik wil lenzen, dit vind ik fijner en mijn tegenliggers ook! en die velgen en chipje komen echt wel :d.

martijn

Zo, ik heb de koplampen besteld! voor het weekend zijn ze bij mijn broer in tsjechie! volgende week heb ik ze binnen en kan de xenon erin!!

ik kan niet wachten!

martijn

Bovenaan Onderaan