Waar ruitenwisserbladen kopen?

LenK

Forumguru
Mijn ruitenwissers zijn vorige week aardig door de mand gevallen, dus er moeten nieuwe op.

De meeste O2'en worden geleased. Maar ik moet alle onderhoud helaas wel afrekenen en dan is een voordeeltje welkom. Bij de dealer is de hoofdprijs van toepassing, dus daar blijf ik in dit geval liever weg.

Waar kun je dan het beste je ruitenwisserbladen kopen (lees dus: waar zijn ze het voordeligst te krijgen)? Zonder kwaliteit in te leveren dus wel aero bladen.

RSTDI

Actief lid
Bij de betere automaterialen zaken, want ze worden gemaakt door Bosch en TWR of zo iets.
Is het zelfde als met de longlife olie kost bij de dealer € 20,- en bij de automaterialen zaken nog geen € 10,-.

louigi58

Senior Member
vervangingsrubbers voor ruitenwissers

Ik zag in Duitsland bij Real losse vervangingsrubbers voor de Aero bladen.
Kosten 8,95 per 2 stuks. Dopje aan de bovenkant eraf oude eruit schuiven, nieuwe erin.

Deje

Lid
Bij de betere automaterialen zaken, want ze worden gemaakt door Bosch en TWR of zo iets.
Is het zelfde als met de longlife olie kost bij de dealer € 20,- en bij de automaterialen zaken nog geen € 10,-.
Het is Bosch of SWF..... Beide ook eerste montage volgens mij...
Die voor achter kost niet zo veel... ± € 9,00
De voorste per set ± € 28,00

LenK

Forumguru
In december heb ik mijn versleten wisserbladen vervangen door Valeo X-Trm.
Kostten ongeveer een tientje minder als bij de dealer, maar nog steeds €50!

Maar het zijn echt WAARDELOZE wisserbladen, die ik niemand kan aanbevelen.
Nu met minder dan 5k gereden trekken ze al strepen en gisteren maakten ze ook al herrie. Wat een pokkezooi, ik kan niet anders zeggen.

De vorige bladen heb ik wel 25k mee gereden en die bleven geluidloos.
Leveren de dealers Bosch?

Gieliovd

Forumguru
Ik heb de bladen voor laten wisselen bij de dealer met de standaard bladen die ze daar hebben, dus niet van die "slappe dingen" die je tegenwoordig wel ziet. Heet dat Aero?

Het kostte daar iets van 25 euro geloof ik, en dat was hetzelfde als bij de Halfords, dus deed ik de moeite niet eens.

Alleen een beetje jammer dat de linker soms een streep laat.... Nu al na 1000 km.

Neptukker

Forumguru
Ik heb vandaag een complete set (voor en achter) Bosch Aerotwin voor mijn OII combi (2009) besteld bij www.amazon.de
Ze rekenen (volgens mij een actie) geen verzenkosten en zo ben ik voor €32,84 klaar.
Voor een OII heb je voor de voorruit de A936S en voor de achterruit de A400H nodig.

Bovenaan Onderaan