Waar plaats ik marterverjager

intruder1400

Actief lid
Er gingen mooie foto’s van familie steenmarter over de app. Die lopen hier op de buurt rond dus.

Meteen een marterverjager geregeld TEG m208. Stuurt 140 graden het geluid uit.

Nu vraag ik mij af waar ik deze plaats in mijn octactvia 1.6tdi uit 2014. Zijn er kabels favoriet en waar zitten deze?
 

Blackciti

Senior Member
Het lijkt mij dat je die gewoon onder de motorkap zou moeten plaatsen, want daar zitten ook de kabels en slangen waar die beesten op gaan zitten knagen. Met name alle kabels en vooral koelslangen zijn favoriet bij die beesten.

Ik mag aannemen dat je een permanente voeding nodig hebt voor dat apparaat? Dan heb je onder die motorkap dus alle mogelijkheden.
 

Blackciti

Senior Member
Vangkooitje bestellen via Bol...

Opruimen helpt beter dan verjagen!
Vorig jaar waren mijn vrouw en ik een tijdje in een bosachtig gebied ergens in Bayern, waar onze en meerdere auto's op een parkeerplaats stonden. Wij werden gelijk gewaarschuwd dat we rekening moesten houden met Marters die regelmatig de oorzaak waren van doorgevreten kabels en koelslangen. Dus, gingen we dan ook frequent kijken of we bezoek hadden van zo'n beest, en ja hoor, een paar keer zagen we er eentje onder een auto zitten een ook een paar keer onder onze auto. Maar we hebben een Jack Russel Terriër die een echte jager is en die was er steeds als de kippen bij om met dat beest af te rekenen. Maar natuurlijk was hij steeds als een pijl uit de boog in een boom verdwenen voordat de hond ook maar dicht in de buurt kon komen. Daarna heeft het beest het waarschijnlijk opgegeven, want we hebben hem niet meer gezien, wat wel een beetje een gerust gevoel gaf.
 

intruder1400

Actief lid
Het lijkt mij dat je die gewoon onder de motorkap zou moeten plaatsen, want daar zitten ook de kabels en slangen waar die beesten op gaan zitten knagen. Met name alle kabels en vooral koelslangen zijn favoriet bij die beesten.

Ik mag aannemen dat je een permanente voeding nodig hebt voor dat apparaat? Dan heb je onder die motorkap dus alle mogelijkheden.
Ja klopt, direct aan de accu.

Heb hem net geïnstalleerd, aan een buis hangen direct achter het dashboard, links boven onder de motorkap. Stuurt geluidssignaal breed naar beneden. Hopen dat het helpt....
 

Canon-Eye

Forumguru
Opruimen helpt beter dan verjagen!
Misvatting. Als je er eentje opruimt, komt er een territorium vrij dat meteen door een vervanger wordt overgenomen...
Je kunt blijven vangen tot je een ons weegt (of bekeurd wordt - 't zijn beschermde beesten), maar dat ga je niet winnen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat een reacties hier weer zeg.... Net alsof jullie niets zouden ondernemen als er een steenmarter op bezoek komt en je auto half weg knauwt...;)

In Frankrijk heb ik onder de auto (motorcompartiment) een wc-verfris blokje gelegd. Dit zou ook moeten helpen tegen deze vriendelijke diertjes.

Waar je het best dit apparaat kunt inbouwen weet ik niet, maar ik zou een logische en makkelijke plaats in het motorcompartiment kiezen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Wie heeft het over "niets ondernemen"?
Het gaat vooral om het onderscheid maken tussen zinloze en zinvolle acties.
 

rupert

Senior Member
elke avond met een buks op de loer liggen is wat tijdrovend, maar kan dus wel voorkomen dat je kabels worden aangevreten... is dit dan zinloos? :tongue:

ik heb zelf een teg 208 geinstalleerd, tot nu toe geen kabelknagerij :)
 

RoelF

Forumguru
Je kunt ook een matje of rooster onder je auto leggen. Hoef je niets te installeren. Gewoon bij je hebben en voor het parkeren even neerleggen en met de voorwielen op gaan staan. Google maar even, ik zag er eentje bij bol .com
 
Bovenaan Onderaan