Waar koop ik de scherpst geprijsde Fabia Combi Greenline?

Zo'n maand (edit; ik was iets te optimistisch zag ik later) geleden heb ik me hier geregistreerd omdat ik in een topic las dat FredV een Fabia Combi Greenline uit Tsjechië gehaald had. Ik kon de foto's pas na de goedkeuring van mijn profiel bekijken en zag dus niet dat het om een miniatuur model ging :winkie:. FredV heeft me dit overigens in een berichtje ook laten weten.

Het liet me niet los en ik heb Skoda in Tsjechië gemaild en ben via hen met een dealer in contact gekomen. Ik hoopte de bewuste Fabia daar goedkoper te kunnen kopen, maar gisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat het geen zin heeft de auto in Tsjechië te kopen. De dealer heeft me dit ook eerlijk bevestigd.

Blijft natuurlijk de situatie dat ik geïnteresseerd ben in deze Fabia Combi Greenline. Heeft iemand voor mij tips waar ik deze auto scherp geprijsd zou kunnen kopen?
 

peperskoda

Forumguru
Dat is afhankelijk van het feit of je een ander voertuig wilt inruilen. Verder is het een kwestie van zoveel mogelijk offertes opvragen bij dealers. Heb niet de illusie dat er enorme kortingen gegeven zullen worden, daar zijn de marges niet groot genoeg voor en is de auto te populair voor. Als je meer dan 800 euro's binnen weet te halen mag je jezelf spekkoper noemen.
 

Falcon

Donateur
Wat is precies de reden dat het niet goedkoper is om de auto uit Tsjechië te halen? Ik kan mij namelijk dit niet voorstellen, want er zijn genoeg topics te lezen op internet dat bijvoorbeeld uit Duitsland best kan lonen.

Het gaat dan niet specifiek om Skoda.
 
Hartelijk dank voor jullie reacties.

@Captain Hook, daar heb ik gekeken en hard gelachen. Ze geven wel wat korting, maar vragen een gigantisch bedrag aan afleverkosten waardoor de korting tenietgedaan wordt.

@peperskoda, ik ruil niets in en hoef niets te financieren. Het is dus gewoon een kwestie van een goed aanbod en ze kunnen hem inpakken.

@Falcon, de prijs die ik kreeg was 366.900,-- CZK, wat grofweg € 14.700,-- is. Na wat onderhandelen ging daar 10.000,-- CZK (€ 400,--) af. Dus zat ik op € 14.300,--. Daar gaat 20% BTW af en komt bij invoer 19% bij. Dus ca. € 14.180,--. Op zich misschien niet slecht, maar je moet er dus wel een hoop voor doen.

Daar komt bij dat de uitvoering van de Combi Greenline in Tsjechië niet gelijk is aan de uitvoering hier in Nederland. Nadat ik de standaarduitvoering had doorgegeven mailde die Tsjechische dealer me “your Skodas are better than ours :-). Look at our price list.” Hij heeft me kopieën gestuurd van zijn prijslijst. Die heb ik hier geplaatst (euh ...... als het gelukt is). Als ik het goed begrepen heb zit er geen airco op en is er ook geen radio gemonteerd. Verder heb ik het eigenlijk niet zo goed bestudeerd.
 

Bijlagen

  • Fabia Combi Greenline 1.pdf
    352,5 KB · Weergaven: 32
  • Fabia Combi Greenline 3.pdf
    371,2 KB · Weergaven: 11
  • Fabia Combi Greenline 2.pdf
    375,5 KB · Weergaven: 15
  • Fabia Combi Greenline 4.pdf
    347,5 KB · Weergaven: 12

Multi1100

Actief lid
Als de marge uitgeput is kun je naar mijn ervaring vaak nog wel wat doen met accessoires..vertegenwoordig ook waarde toch? Als je niets in te ruilen hebt moet je toch wel aan een 7 a 8% korting kunnen komen...zeker als je een dealer kunt vinden met voorraad?
het blijft koehandel..
 
Klopt, met accessoires valt natuurlijk wel iets te regelen, maar ik vind het in eerste instantie makkelijk om te vergelijken met het basismodel. Overigens zit ik qua korting dicht tegen de 9% aan, maar die belachelijke afleverkosten maken het nog duur :mad:.
 
Ik zie op verschillende sites zoals marktplaats een aanbieding in Born Limburg van fabia greenline.
De prijs lijkt erg ok, dus een telefoontje kan je eraan wagen.
 
Klopt, ik had ze al gemaild, maar heb geen reactie gekregen. Hun prijs ligt trouwens boven de prijs die ik nu al heb.
 
Het gaat hem helaas niet worden. Ik heb denk ik een redelijke offerte gekregen, maar we moeten toch teveel geld bij leggen.
 

PC-fre@k

Banned
Ik heb uiteindelijk zonder inruil 8% korting gekregen (op zowel auto als opties) wat in mijn geval betekend 1475 euro korting. Sterker nog, op de 2011 prijs heb ik dan iets van 1800 euro korting...

Mijn Spacewagon uit '96 (450.000 km) zou 100 euro opleveren volgens de eerste dealer, uiteindelijk binnen 20 minuten verkocht op autotrack voor 1100 euro. (22:00 online gezet, volgende dag om 8:00 al opgehaald met trailer!)

Dat meegerekend 2800 euro korting t.o.v. eerste dealer...

Ik denk alleen niet dat de insteek 'waar krijg ik de meeste korting' de beste is. Ik wil ook wel wat vertrouwen hebben in een dealer, Gecu Culemborg bijvoorbeeld (de 1e dealer waar ik langs ging) zou ik mijn auto NOOIT kopen al kreeg ik 10% korting. Wat een ongelooflijke nepperd is dat, zelfs ik had er meer verstand van na het lezen van 2 folders en een topic of wat op dit forum... 8% moet je wel kunnen krijgen, heb dit aanbod bij 2 dealers gehad. Anderen begonnen met 5% en 6% maar verder niet onderhandeld aangezien die bijv. ook al niet wisten hoe je PDC en Trekhaak moet instellen (kon dat daar dus ook niet bestellen).

De dealer waar ik hem nu besteld heb kan ik vertrouwen en hier zal ik ook zeker gedurende de 3 jaar al het onderhoud laten doen. Dat is dan ook iets dat ik vermeldde bij het bedingen van de korting, als ik hem hier koop dan zit je minstens 3 jaar aan me vast voor al het onderhoud.
 

PC-fre@k

Banned
Netjes hoor, incl. Opties? Dat maakte bij mij namelijk het verschil. Een dealer deed alsof hij veel gaf maar rekende de korting alleen op de auto. Ook extra's als 12v in kofferbak moest ik grof geld voor betalen terwijl dat ivm trekhaak toch open moest... Ze kunnen volgens mij tot 11 procent gaan of zo. Zal een insider vast wel weten.
 
Opties waren niet nodig. Alles wat we wilden hebben zit er in. En als we waren gaan praten was er misschien nog iets meer mogelijk geweest, maar we hebben er toch maar van afgezien. Het was ook nog niet echt nodig, want onze huidige auto is pas ruim anderhalf jaar oud. Als we wat lager uitgekomen waren qua prijs hadden we serieus overwogen er eentje te kopen.

Dat was wel een verstandshuwelijk geworden, want zo heel mooi is hij natuurlijk niet. Maar er zit wel veel ruimte in en het is relatief goedkoop rijden.

Het enige wat we echt hadden willen veranderen zijn de wielen, die zien er niet uit. Daar hadden toch wel 17" wielen voor in de plaats moeten komen.
 
Bovenaan Onderaan