Waar kan ik garagekrik plaatsen?

Rick Blaine

Actief lid
Hallo,
Binnenkort wil ik zelf mijn winterwielen wisselen voor de zomerwielen. Nu lukt dat natuurlijk wel met de standaardkrik, maar ik wil liever mijn "garagekrik" gebruiken, zodat ik voor en achter maar 1 keer (centraal) hoef te krikken.
Weet iemand of dit kan, en zo ja, waar ik de krik onder moet plaatsen? Alvast hartelijk dank voor tips en info.
 

Rick Blaine

Actief lid
Okee, dankjewel! Dan maar even een blokje maken voor onder de dorpel, zodat ik toch de garagekrik kan gebruiken, dan maar 4 keer krikken...
 

Race Eend

Forumguru
Een auto die verlaagd is wil overigens soms wel genoeg los komen als je hem onder de achteras omhoog krikt met een garagekrik. Echter is het voorwiel soms naar 1 cm los van de grond, maar dat is opzich voldoende om het wiel er onder uit te krijgen.
 

Monteurtje

Forumguru
Koop je toch de assteunen die bij de Lidl in de aanbieding zijn. Voor die 12 euro kun je 2 wielen tegelijk doen. Als de krik hoog genoeg wil om de steun er onder te krijgen.
 

Rick Blaine

Actief lid
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon maar een houten blokje maak met een inkeping, voor onder de dorpel, dan krik ik de wielen wel 1 voor 1 op. Ik denk dat dat uiteindelijk sneller is dan gaan "hanessen" met assteunen. Ben altijd bang dat ik die dingen verkeerd plaats en de boel beschadig.
 

Rick Blaine

Actief lid
Met een langwerpig blokje van een oude kast is het prima gelukt. Deze kon ik zo achter de naad van de dorpel plaatsen, garagekrik eronder en gaan. Meteen maar even een wasstraatje erna gedaan, lijkt het weer wat :)

 

Rick Blaine

Actief lid
Inderdaad, en bedankt, ik ben er ook erg content mee (behalve als ze vies zijn... gelukkig trommels achter!) ;)
 
Bovenaan Onderaan