Waar is de Actractive Business gebleven?

jaspernl

Actief lid
Ik heb een Roomster met Attractive business pakket besteld.
Gisteren heeft de dealer gebeld met de opdrachtbevestiging.
Kijk ik vandaag op de skoda-site, en nu zie ik dat deze uitvoering helemaal niet meer vermeld staat?!?!?!

Ik maak me (nog) niet echt zorgen om mijn eigen bestelling (die is immers al door), maar heb ik nou gewoon geluk gehad, dat ik nog nét op tijd was??

Iemand ervaringen met aflopende akties?? Hoe gaat zoiets??
 

van_der_P

Senior Member
Het was mij ook al opgevallen dat de lijst met aktiemodellen geschrapt is.
Dan zullen ze ook wel niet meer leverbaar zijn ?
Het wordt hoogst waarschijnlijk te ingewikkeld om de twee aktie naast elkaar te laten lopen denk ik.
 

Hetzer

Forumguru
Inderdaad ik had ook al gemerkt dat er sinds(gisteren??) de Attr business niet meer word vernoemt..

ik zou zeggen LUCKY YOU!!!!!!!!!!!!!, DAN BEN JE NET OP TIJD GEWEEST MET BESTELLEN. :473:
 

jaspernl

Actief lid
Inderdaad ik had ook al gemerkt dat er sinds(gisteren??) de Attr business niet meer word vernoemt..

ik zou zeggen LUCKY YOU!!!!!!!!!!!!!, DAN BEN JE NET OP TIJD GEWEEST MET BESTELLEN. :473:

Daar drink ik er inderdaad maar eens 1je op!! Thanx!! :473:
 

Hetzer

Forumguru

Ik kan hem toch niet vinden, ik hoop wel dat je gelijk hebt, want de 1.212V att. bus is toch wel een leuke uitvoering, die ik graag zou willlen hebben na mijn huidige Roomster...
Anders zou het een 1.4 dynamic moeten worden,want deze is helaas in ons land niet leverbaar met de 1.212V motor :407:

(De normale amb. of de navigator zijn voor mijn geen optie vind ik persoonlijk te karig uitgerust, daar mis ik teveel in tov mijn huidige style uitvoering ,echt jammer dat de style niet meer leverbaar is)
 

jaspernl

Actief lid
ik zie hem ook echt niet meer op de site staan. ook niet met door van inkel geplaatste link. ik blijf er gewoon vanuit gaan dat ik m wel voor die prijs geleverd krijg, toch?
 

jaspernl

Actief lid
Als je hem al besteld hebt, natuurlijk wel!!!
ik heb m inderdaad zo besteld. Maar ja: wel bij de leasemaatschappij. En die bestelt weer bij de dealer.
En als de dealer opeens zegt: dat pakketje doen we niet meer, dus je moet voor die opties de volle mep betalen, zal de lease-mij dit doorberekenen en ben ik vervolgens de sjaak.
Of sla ik nu door in doemdenken??? :1439:
 
ik heb m inderdaad zo besteld. Maar ja: wel bij de leasemaatschappij. En die bestelt weer bij de dealer.
En als de dealer opeens zegt: dat pakketje doen we niet meer, dus je moet voor die opties de volle mep betalen, zal de lease-mij dit doorberekenen en ben ik vervolgens de sjaak.
Of sla ik nu door in doemdenken??? :1439:

Nee, ik denk het niet. Op zich klinkt jouw verhaal aannemelijk. De leasemaatschappij zal jou zeker niets cadeau doen, dat is zeker. Wel zullen ze (mag ik hopen) nog contact met jou opnemen als het zover is. Heb je jouw ongerustheid al bij de leasemaatschappij neergelegd? Zij kunnen wellicht een hoop onzekerheid wegnemen!
 

Psioneer

Actief lid
Een soortgelijke situatie was het geval op het moment dat ik een nieuwe auto mocht bestellen: offerte met business pack, drie maanden discussiëren later geen business pack meer.
Uiteraard was het niet mijn discussie en dus ook niet mijn schuld dat het business pack niet meer bestond en heb ik de leasemij laten weten dat ik geen cent meer ging betalen en dat ik wel de opties uit het pack wilde.
Gelukkig had ik met een sympatieke leaseblabla consultant van doen en heb ik hem van mijn standpunt weten te overtuigen. Resultaat: alle opties zitten erop inclusief een cd-wisselaar die ik niet besteld had en dat allemaal voor hetzelfde tarief. De wagen is nu wel zo'n €4000,- duurder dan gepland.
Het onderwerp van de discussie en de hele gang van zaken staat ergens in een topic over "mijn auto" als ik het me goed herinner. Kwestie van in Nederland werken en in België wonen.
 

jaspernl

Actief lid
Een soortgelijke situatie was het geval op het moment dat ik een nieuwe auto mocht bestellen: offerte met business pack, drie maanden discussiëren later geen business pack meer.
Uiteraard was het niet mijn discussie en dus ook niet mijn schuld dat het business pack niet meer bestond en heb ik de leasemij laten weten dat ik geen cent meer ging betalen en dat ik wel de opties uit het pack wilde.
Gelukkig had ik met een sympatieke leaseblabla consultant van doen en heb ik hem van mijn standpunt weten te overtuigen. Resultaat: alle opties zitten erop inclusief een cd-wisselaar die ik niet besteld had en dat allemaal voor hetzelfde tarief. De wagen is nu wel zo'n €4000,- duurder dan gepland.
Het onderwerp van de discussie en de hele gang van zaken staat ergens in een topic over "mijn auto" als ik het me goed herinner. Kwestie van in Nederland werken en in België wonen.
Goed verhaal!
Bij mij is de situatie precies andersom: de ruimte in het leasebudget is er nog wel, maar ik heb geen trek in de hogere bijtelling!
Dus ik moet denk ik eerder bij de dealer te rade gaan dan bij de leasemaatschappij denk ik. Toch?
 

Psioneer

Actief lid
Ik snap het, het gaat om je fiscale bijtelling, niet de leaseprijs. Maar ja, hoeveel scheelt het? De auto is een paar k duurder misschien. Ik persoonlijk zou de opties absoluut niet laten voor een paar tientjes meer in fiscale bijtelling.
Overigens ben ik slecht in cijfertjes en heb ik geen idee hoeveel ik nu betaal voor mijn Superb. Het zal vast veel zijn. Maar ik heb dan ook wel heel veel auto. Zoveel dat ik het privé nooit zou kunnen betalen. En dat is dan ook mijn argument niet op een tientje te kijken. Ik rijd minstens zoveel privé als voor de zaak.
Overigens mogen wij zo'n 12k per jaar privé rijden maar er is geen mens die zeurt als het meer is. De meer- minderprijs wordt gecompenseerd over het hele wagenpark van een paar duizend auto's en er zijn meer mensen die minder privé rijden dan meer. Hetzelfde geldt voor het jaarkilometrage.
Het hele leaseverhaal heeft z'n plussen en minnen. Vooralsnog wegen de plussen voor mij het hardst. Ik heb een fantastische auto voor een paar honderd euri in de maand en ik kan er mee doen en laten wat ik wil. Of ik nu alleen woon-werk rijd of een tripje van Maastricht naar Lissabon en via de Franse Riviera en Geneve weer naar huis.
Ik denk dat de leaserijders weinig te klagen hebben als ze eens goed zouden rekenen wat ze betalen en wat ze daarvoor krijgen. En ja, die fiscale bijdrage is uitermate irritant en wellicht niet terecht maar daar verander je als individue toch niks aan.

Misschien moet ik daar maar eens een keer een topic over starten. Ik voer die discussie al jaren met collega's die steen en been klagen over hun lease auto maar wel drie keer per jaar op vakantie gaan en geen cent aan brandstof betalen. Ik heb privé ook een auto en weet wat het kost om zo'n ding te rijden. Daarom staat ie meer stil dan dat ie rijdt.
 
Ik snap het, het gaat om je fiscale bijtelling, niet de leaseprijs. Maar ja, hoeveel scheelt het? De auto is een paar k duurder misschien. Ik persoonlijk zou de opties absoluut niet laten voor een paar tientjes meer in fiscale bijtelling.

Hoi Psioneer,

Ik denk dat het enorm afhangt van de voorwaarden die jouw werkgever met je afspreekt. Werk je voor een detacheerder, dan heb je meestal geen last van brandstofvoorschotten etc. De eventuele meerkosten die jouw werkgever maakt ivm bv brandstofstijgingen zitten al verdisconteerd in jouw uurtarief. Maar als je, zoals ik, een vast bedrag per maand krijgt (en daar moet je het mee doen) is het soms toch een ander verhaal. In mijn geval komt de leaseprijs van mijn huidige auto excl. brandstof overeen met wat mijn werkgever mij maximaal per maand betaalt als toeslag. Dit houdt dus feitelijk in dat ik de brandstof voor een groot gedeelte zelf betaal ook al heb ik een tankpas. Door de vele stijgingen van de brandstofprijzen krijg ik dus ook nog te maken met forse naheffingen (soms tot 400 euro!). Toen ik mijn auto 4 jaar geleden uitkoos had ik nooit gedacht dat ik er later zoveel bij zou inschieten. Ik kan je verzekeren dat als je op een maand je loonstrookje krijgt er je ziet bij het nettobedrag ineens iets veel lagers staat, dat je dan niet blij bent. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat toen ik de auto uitkoos ik ook nog voor een detacheerder werkte en het toen makkelijker ging.

Het enige dat je dan zou kunnen doen is om een goedkope (kleine) auto te leasen die incl. brandstof binnen je maandbedrag valt. Afhankelijk van wat jouw werkgever voor je overheeft, kun je dus misschien alleen een kleine auto kunnen leasen zoals een Punto, Fiesta of Polo. Als je dan op vakantie wil met de kids en de caravan heb je toch als snel een uitdaging.

Maar in de basis ben ik het zeker met je eens hoor: leaserijden is niet gek! Je hebt elke 3 of 4 jaar een nieuwe auto die aan de nieuwste technische- en veiligheidsmaatstaven voldoet; je hebt geen gezeik als er iets kapot gaat. Geen gedoe met verzekeringen etc. Alles is makkelijk geregeld. En je hebt het dus een stuk beter dan mensen die bv. niet eens meer een auto kunnen betalen of zich zeer druk moeten maken over de volgende APK keuring.

Ik denk dat mensen die al heel lang leasen alleen meer klagen omdat ze de voordelen die een leaseauto hen bood in het verleden en het heden steeds minder zien worden door de strengere belastingmaatregelen. Maar dat er veel van die klagers nog steeds 3 keer per jaar op vakantie gaan verbaast me eigenlijk niets :winkie:
 

jaspernl

Actief lid
Hier verschillen we toch van mening, psioneer: Ik maak wel degelijk druk om de bijtelling. Die paar tientjes per maand (lees: een paar honder euro per jaar... netto...) vind ik wel degelijk een argument om af te zien van bv climate control (airco werkt ook), lichtmetalen velgen en parkeersensoren ("ik heb toch een trekhaak...").

De prijs (bijtelling dus...) is voor mij het voornaamste argument geweest om voor de Roomster te gaan in plaats van voor de Octavia. Scheelt ongeveer 400 euro per jaar. En ik vind dat veel geld. Zeker ook gezien het feit dat de Roomster ook een perfecte auto is, net als de Octavia (en de superb, denk ik, maar daar heb ik zelf nooit in gereden).

En nee, ik ga ook geen 3 keer per jaar op vakantie... Was het maar waar...

Begrijp me niet verkeerd: ik klaag niet hoor. Ik bedoel ik heb een mooi huis, een mooi gezin, een leuke baan, en we zijn allemaal gezond. We hoeven niet erg op de centjes te letten, gaan ook gewoon af en toe uit eten en een weekendje weg. Prima voor elkaar dus, maar we letten gewoon een heel klein beetje op. Een auto blijft primair een vervoermiddel en die moet (in volgorde van belangrijkheid) veilig, betrouwbaar, comfortabel en praktisch zijn. That's it. Voor mij. En als iemand anders graag een grote, luxe, snelle, dure, ruige, cabrio of wat dan ook wil rijden, dan is dat, uiteraard, prima. Maar voor mij hoeft dat niet, en daar heb ik dus ook geen extra geld voor over...
 

bat

Lid
De prijs (bijtelling dus...) is voor mij het voornaamste argument geweest om voor de Roomster te gaan in plaats van voor de Octavia. Scheelt ongeveer 400 euro per jaar. En ik vind dat veel geld.
Dan heb je het nog niet helemaal goed gedaan... een Prius of Civic Hybride is nog vele malen goedkoper in de bijtelling. Bij ons zijn inmiddels drie collega's om, die stuk voor stuk ruim meer dan 2500 euro op jaarbasis besparen ten opzichte van een conventionele auto.

Moet je wel een hybride mogen leasen natuurlijk...
 
Bovenaan Onderaan