Waar heb jij je noodhamer? (O4)

chriss

Senior Member
Hi, waar heb jij je noodhamer(s)? De dealer had ze aan de portiervakken vastgezet, maar dat maakt het vak zo goed als onbruikbaar, en daar moet natuurlijk het 'prullebakkie' :)
Suggesties welkom!

kwillems

Forumguru
Op de een of andere manier heb ik er door de jaren heen vier bij elkaar gesprokkeld. Nu zit er in elk portiervak eentje. Ik vind dat toch de meest logische plek daarvoor. Daarbij merk ik op dat je zo'n hamertje in een panieksituatie nodig hebt en dan moet je niet hoeven zoeken in dashboardvakjes, -kastjes en dergelijke vind ik.

EdK

Forumguru
Skoda is toch zo clever ?
Ik snap nog steeds niet waarom ze niet simply de houder in de deurbekleding verwerkt
Want wat de dealers nu doen met het in deurvak proppen houd in dat je geen enkele bergruimte daar meer hebt die toegankelijk is
Dus laat Skoda nu nog net ff ietsje meer simply clever worden

SuperBeeb

Forumguru
Je kunt 'm vaak ook met de 2 pinnen in de houder in de bekleding van de voetruimte (zijkant middentunnel) vastmaken. Kan ie bij een koprol niet uit t bakkie vallen

Canon-Eye

Forumguru
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan: met die dingen op de rand van de linker- en rechter portierbak geklemd kun je daar verder niks meer in kwijt (en als je er al iets inkrijgt, krijg je het er zowat niet meer uit. Laag in de voetruimte is zinloos, daar kom je rechtopzittend vaak al niet of heel moeilijk bij en dat geldt helemaal als de auto op z'n kop ligt.
Ik heb daarom één houder aan de passagierskant op de rand van de middenconsole geklemd. Zit niemand in de weg (mijn vrouw leunt nooit met haar been tegen die kant) en ik kan er ook bij als ik ondersteboven in de gordel hang.

Ik denk dat ze die dingen beter tegen de dakrand zouden kunnen monteren, net achter de handgrepen. Daar moet toch een standaard voor af te spreken (of af te dwingen) zijn?

Tees

Donateur
Die aan de bestuurderskant zit bij mij aan de voorkant van de bestuurdersstoel (dat harde kunststofdeel) vast (was al zo toen ik m kocht), ik heb een 2e gemonteerd aan de bijrijderskant van de middentunnel (net als @Canon-Eye. Beide dus binnen handbereik, daar gaat het idd om in geval van nood.

In het deurvak vind ik echt een heel onlogische plek, die heb je in paniek echt niet in 1x te pakken...

Pindasaus

Forumguru
Eentje zit in het vak aan de achterzijde van de passagiersstoel. Daar kunnen zowel de bestuurder als achterpassagiers bij. Alleen de passagier zelf niet.

Ik heb er ook eentje aan het plafond gehad, maar was er niet gerust op dat die bij een aanrijding niet door de auto vliegt.

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Daartegen is met beetje massel dan alvast het raam er al uit en hoef je alleen nog de gordel door te snijden... :koffie:

RoelF

Forumguru
Eentje zit in het vak aan de achterzijde van de passagiersstoel. Daar kunnen zowel de bestuurder als achterpassagiers bij. Alleen de passagier zelf niet.

Ik heb er ook eentje aan het plafond gehad, maar was er niet gerust op dat die bij een aanrijding niet door de auto vliegt.
Ligt ie gewoon los in het vak aan de achterzijde van de stoel? Klinkt mij ook niet veilig, maar ik ben sowieso allergisch voor losse spullen in de auto.

Thijs4motion

Forumguru
ze hebben mij ooit uitgelegd dat de beste plek is aan het dak, boven de armsteun.
dit is een plek waar je altijd bij kunt, ook als je ondersteboven ligt.
vooral tegen de middentunnel of lager is onmogelijk om bij te komen.
je moet erbij kunnen als je gordel strak gespannen staat

los in de auto is al helemaal ten boze, tijdens een ongeval vliegt alles door je auto heen
inclusief de hamer die je leven kan redden.

Frup

Forumguru
Ik heb ze vlak onder de portiervakken aan de zijkant vast gepind. Dus aan de zijkant van de vloer.
Aan de bestuurderskant en aan de bijrijderskant. Ze zitten daar niet in de weg en binnen bereik.
Ze werden ooit door dealer daar gemonteerd en sindsdien heb ik die plek vastgehouden.
Hoop ze nooit nodig te hebben.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Rallye

Forumguru
Ik heb voor de Golf gekozen voor de Lifehammer Evolution, grijze (via Bol.com) voorin en oranje achterin. Voor voorin had ik de easy fix besteld, maar per ongeluk de verkeerde (niet voor de Evolution). Vandaag deze besteld: https://lifehammer.myshopify.com/collections/montage-systemen/products/mounting-set-evolution. De montage achterin moet ik nog even bekijken. Buiten aan het portiervak gaat niet want te weinig ruimte (zit tegen de bank aan of je raakt hem bij het uitstappen). Montage in het vak maakt het vak inderdaad onbruikbaar. Ik zal eens kijken of je ze met die easy fix set ook aan de binnenrand onder het portier kunt bevestigen.

Eigenlijk mis ik de oude manier van monteren, met pennen in de bekleding. Dan hadden ze achterin gewoon aan de tunnel gekund. Zelfs de classic Lifehammers zijn er echter niet meer mee te bestellen (zelfs niet als het plaatje op internet ze wel weergeeft).

EdK

Forumguru

Dit zijn eigenlijk de hulpmiddelen die lifehammer heeft om hun hamers te monteren
En tsja je word haast genoodzaakt om ze toch ergens te monteren met een parker.
En dat is waar ik een bloedhekel aan heb, boren in het interieur kunststof van de wagen.
Bij de Caddy kon ik wel de perfecte plek creëren , daar heb je aan bovenzijde raam en het dak een opbergvak over de gehele breedte zitten
En daar kon ik ze aan de zijkanten plaatsen, dus niet in zicht en kunt er ook je pan niet tegen stoten, maar wel in 98% van de gevallen bereikbaar

Bovenaan Onderaan