Waar ga ik op letten bij de proefrit?

Sport of L&K?

Test echt ALLE opties een paar keer.
Check het rijden op puur EV of het bokt. Issues met gaspedaal wat traag of soms niet reageert.
Werken de dynamische schokdempers goed.
Voor de rest de standaard checks en het onderhoud moet goed zijn (net zoals de 1.5TSI's loopt het inlaat traject snel vol i.v.m. beperkte bedrijfstemperatuur ritjes).
Check de VIN op historisch schade als het een jonge import is.
Ik ben ook aan het rondkijken naar een S3 iv. Waar kan je schade controleren als het een import is? Carfax of een andere site. Ik word wat moedeloos van de uiteenlopende reviews op het interweb.

Mooie L&K geworden op de foto!

VIN sites tonen alleen de schade, als deze schade is gerapporteerd. Carvertical en Autoverleden.nl zijn voor mij prima. Ze hebben goeie EU overlap, maar de een heeft soms net iets meer info dan de andere.

Misschien handig(er) om hier een apart draadje van te maken.

Nice, fully loaded. Ik heb ook de L&K, maar dan de-badged. Ik heb alles wat er op kan gecodeerd. Sommige handig en sommige omdat het kan ;)
Bedoel je dat je een "niet L&K" hebt waar je alles wat er in de software aan gezet kon worden aan hebt gezet?

Morgen ga ik de wisseltruc doen en dan hopelijk snel het traantje vergeten dat ik ga laten als ik voor het laatst die claxon hoor als de deuren vergrendelen.

En nog belangrijker: dat deze een flink aantal jaren langer bij ons zal blijven. De laatste drie bleven geen van alle echt lang al staat eentje nog steeds in de hal. Die gaat niet zomaar weg...

Ik heb de L&K uitvoering, maar alle badging is eraf. Geeft een betere look vind ik zelf.
In de app (registratie) kan je ook zien dat er L&K badges op horen. Niet die van mij :giggle:

Een S3 (FL) komt niet met alle software opties actief, omdat ze "niet worden ondersteund". MQB breed wel, dus je kan het aanzetten, mits de hardware aanwezig is.

Op papier heeft de L&K alle hardware aanwezig. Helaas heeft niet ELKE versie bijvoorbeeld Park Pilot of zelf dimmende buiten spiegels etc etc.

Een simpel voorbeeld is de optie als je elektrische stoelen hebt, om easy entry aan te zetten etc etc.

PS. Je kan het de claxon gewoon laten toeteren als je wilt wanneer je vergrendeld en/of ontgrendeld. Misschien dat je de wagen minder gaat missen :giggle:
S3.png

Bijlagen

• S3nobadge.png
    S3nobadge.png
    1 MB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan