VW Transporter velgen?

turboturbo

Forumguru
Weet iemand of het standaard type velgen zoals je ze vaak onder Caddy's of Transporters ziet, een bepaalde naam hebben?
Heeft iemand daar meer verstand van?

Klinkt misschien gek, maar ik vind het misschien wel mooie velgen en ben aan het bedenken of deze mooi zouden staan onder een Fabia. Vermits het technisch mogelijk is, natuurlijk.

Mogelijk zou ik het plastic afdek kapje voor de bouten (hoe heten die kapjes?) kunnen gebruiken van de Skoda Citigo, die heeft ook van die doppen dacht ik met Skoda logo, dus.

Het gaat om dit type velg:

VW_Transporter_2.5Tdi_2002.jpg $(KGrHqN,!oUFDCIENIZwBQ+wYK543w~~60_84.JPG

Cordoba

Forumguru
Zijn volgens mij de standaard stalen velgen met kunststof deksel. Ook de Seat Inca had dergelijke velgen. Overigens zijn dit volgens mij allemaal velgen met 4 boutgaten, dus dat gaat niet passen op een Fabia.

turboturbo

Forumguru
Idd, @Fabia, zulke bedoel ik.

Die uit die advertentie zijn dus 15" dat zou mooi passen met een 185/55/15 band of met een 195/50/15.
Helaas zullen de meeste 15" velgen voorbij komen met 195/65 banden (want Caddy maat)

Maar deze velgen heten dus gewoon Transporter of Caddy velgen? Zoals je ziet, @Cordoba, hebben deze velgen ook 5 gaten (want VW). Ik heb een set standaard putdeksel staal velgen, maar die zien er niet zo uit, hoor. Daar zit een ander patroon van de gaten in:

$(KGrHqR,!lgFELguHEUHBRfK9wfd1!~~60_85.JPG

De Transporter / Caddy velgen zijn juist zo netjes omdat er alleen maar ronde gaten in zitten.

Ik ga MP eens in de gaten houden. Vind dat type Transporter / Caddy velgen (met een naafdekseltje) misschien wel netter staan dan die lelijke Skoda wieldoppen (type Octavia I vermoed ik) die ik nu gebruik voor op mijn huidige stalen velgen met winterbanden....

De velg uit bijv. deze advertentie heeft bijv een ET waarde van 47. De velgen voor op een Fabia vereist 43. Daarnaast is de steek anders (112 ipv 100 mm)
Dat gaat dus alvast niet passen. :rolleyes:

Cordoba

Forumguru
ET 47 in plaats van 43 kan, maar dan staat ie wel 8 mm smaller op de wielen (2 x 4 mm). Op de zaak behalve Caddy's tot voor een jaar ook een oude Inca gehad en die had een steek van 4 x 100, mijn inschatting was dat de Caddy hetzelfde had. Bij de Caddy zal het dan waarschijnlijk bouwjaar afhankelijk zijn (de oude Caddy's op basis van de Golf hadden sowieso 4x 100 mm steek).

De Audi velgen op MP lijken precies op mijn velgen, en gezien de materiaaldikte denk ik dat het LM is en geen staal. Heeft wel ET38 (de mijne) dus je spoorbreedte neemt met 1 cm toe, en dat vind ik net ietsje beter rijden. @Turboturbo: vragen of de aanbieder je een foto kan sturen van de velg zonder dekseltje (daar staan de gegeven, zoals steek, ET-waarde enz. in geperst)
Dit zullen overigens wel 15" banden zijn, dat maakte voor mij niet uit omdat ik ook 15" staal had, en dus mijn banden over kon zetten.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb hier nog een setje staal van een VW New Beetle liggen. Stek 5x 100, ET42, 4x wieldoppen erbij.
Mag je voor hetzelfde bedrag (100 euro) komen halen. Banden hebben nog voldoende profiel, maar zijn oud en daardoor aan vervanging toe, 1 band is lek (vandaar dat de wielen vervangen zijn..)
Mocht je interesse hebben dan PM me maar.

turboturbo

Forumguru
Heb een handige site gevonden:
http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/
Hierop kun je de steek, ET waarde en naafdiameter per merk en type auto zien.
Audi velgen van de A1, A2 en de A3 zouden kunnen passen:

A15X1003557.1
A25x1002857.1
A35x1004257.1

@Cordoba: bedankt voor de tip!
@DarkprojectX: die bedoel ik idd maar in stemmig grijs zoek ik ze. Die staan mooier bij de kleur van mijn Faab. (ook stemmig grijs ;))

@Bakkertje; ik stuur je een PM misschien kun je me wat foto's (en afhaal lokatie) mailen

Ben er nog niet helemaal uit of misschien maar meteen LM Audi A3 velgen wil, zoals @Cordoba ze ook heeft (beetje copycat) of gewoon stalen. Aangezien het voor wintersloffen wordt, denk ik toch het laatste....

:xyxthumbs:

turboturbo

Forumguru
Nou en wat zag ik toch laatst toen ik langs een Citigo reed?

Dít is nou precies wat ik zoek. Oftewel ga (uit)zoeken :cool:
Eens kijken of ik zoiets kan vinden, al is het maar die zwarte naaf/bout deksels met Skoda logo :laugh:

citigo.jpg

Bovenaan Onderaan