VW Gol = Felicia ????

Hetzer

Forumguru
Dat Skoda mag winkelen in de grote bak met VW onderdelen , dat wisten we al...

Maar het moeder merk Volkswagen kan er ook wat van, denk aan de oude Polo Classic dat gewoon een Cordoba was, en wat was er eerder de Lupo of de Arosa??
Maar in Brazilie rijd deze VW GOL rond (geen Golf!!) en ik vind hem wel erg veel weg hebben van de Felicia ,deze is ook leverbaar met de (Skoda) 1.4 mpi motor....
 

Bijlagen

  • 36533-vw-gol-5p-A-2.jpg
    36533-vw-gol-5p-A-2.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 116

Jpoers

Lid
Hetzer wat ben je ineens actief met het zoeken van plaatjes, netzoals bij de fabia.

Maar vind de GOL inderdaad veel op de skoda lijken. Maar dat is ook niet vreemd toch?
 

Skodamind

Nieuw lid
Ik weet niet of de Gol een Felicia is maar ik weet wel een VW met een Skoda dashboard!
Dat is namelijk de VW Golf type 1. Deze wordt in Zuid-Afrika nog steeds gebouwd en heeft tegenwoordig het dashboard van een Fabia type 1!!!
 

Hetzer

Forumguru
Prachtig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, die kruisbestuiving binnen de Volkswagen Groep, een f-1 interieur in een Golf1....
kijk deze moeten ze ook zo in productie nemen voor West-Europa, dan hebben ze pas een goed en goedkoop alternatief voor de Dacia's e.d, met een instap prijs van rond de 5.000 euro , dan zou deze Golf1 zeker weer een verkoop succes worden.............
 

Bijlagen

  • CitiGolf-01.jpg
    CitiGolf-01.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 30
  • CitiGolf-06.jpg
    CitiGolf-06.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 39

LenK

Forumguru
Mijn zwager is pas naar Z Afrika geweest en heeft dit een keer als huurauto gehad.
Een afknapper, het reed ontzettend beroerd. Bij de 2e keer huren was zijn vraag dan ook: kan me niet schelen welke auto ik kan huren als het maar niet zo'n VW meer is :1884:
En zoiets naar Nederland halen? AUB niet.
 

Aiii

Lid
Ziet er natuurlijk chic uit zo'n CitiGolf, maar die auto haalt het hier qua uitstoot en veiligheidseisen allang niet meer. Misschien is de GTI uitvoering geinig om te importeren als fun auto. Meer niet.
 

van_der_P

Senior Member
Mijn zwager is pas naar Z Afrika geweest en heeft dit een keer als huurauto gehad.
Een afknapper, het reed ontzettend beroerd. Bij de 2e keer huren was zijn vraag dan ook: kan me niet schelen welke auto ik kan huren als het maar niet zo'n VW meer is :1884:
En zoiets naar Nederland halen? AUB niet.

Maarja een huurauto is ook net een h..r, die wordt door iedereen bereden. Wat blijft er na een paar jaar van over ? Zeker als er nagenoeg geen onderhoud wordt gepleegt.

Het is geen slecht idee om die auto als alternatief voor de Dacia produkten in de markt te zetten.
 

JarnoVWPolo6N

Nieuw lid
16v turbo,wat zal dat dan voor een motortje zijn een 1.6 ofzo?


Een Gol GTI heeft voorin een 1.0 16v Turbo liggen, basis van het blok is de "oude" 1,8 16v GTI uit onder andere Golf type 2, motorcode KR, slag is verkleind waardoor ten eerste de cilinderinhoud is gedaald, en ten tweede de verbrandingsruimte is toegenomen, resultaat is een lagere compressieverhouding om op drukvulling te kunnen rijden.
Leuk bijkomend feitje is dat deze in de lengte ligt! Levert uit mijn hoofd wetende 115 pk, er lag er dacht ik eentje bij Van Kronenburg op het schap, maar dat is alweer een tijdje geleden dat ik dat vernomen heb.
 

Hetzer

Forumguru
De Gol is onlangs vernieuwd staat ook op het nieuwe platform van de ibiza en polo en heeft daarbij het felicia neusje verloren..
 

Bijlagen

  • Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_01.jpg
    Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_01.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 20
  • Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_05.jpg
    Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_05.jpg
    75,2 KB · Weergaven: 17
  • Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_09.jpg
    Volkswagen-Gol_2009_800x600_wallpaper_09.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 17
  • Volkswagen-Gol-Sedan-Large.jpg
    Volkswagen-Gol-Sedan-Large.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 11

Delight

Actief lid
16v turbo,wat zal dat dan voor een motortje zijn een 1.6 ofzo?

Als je goed onder het plaatje had gekeken stond daar 1000 16v turbo....een 1.0 dus!
Maar dat kan razend snel zijn....Daihatsu had vroeger ook zo'n bommetje.
De 1.0 3cylinder turbo met 110pk standaard en met een simpele wijziging reeds 160pk!!!!
 
Bovenaan Onderaan