VW forum?

Frank

Forumguru
De
Volgende wordt toch een VW ipv een Skoda, sorry vrienden.

Is er een even leuk nederlandstalig vw forum dat jullie kunnen aanraden?
 

Japanese Power

Donateur
Haha. Je vraag is een beetje als vloeken in de kerk. Ik denk dat je met je VW hier wellicht actief blijft. Ik ben van heel wat autofora lid geweest maar deze club hier is wel de meest prettige, ondanks dat er genoeg niet Skoda-rijders tussen zitten ondertussen.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik heb nog geen goed actief VW forum kunnen vinden. Kijk maar eens op bet forum dat JeSko aangeeft. Weinig response op topics en weinig info.

Ik haal dus de informatie die ik nodig heb voor de Tiguan uit het Kodiaq-topic. En ook zaken als VCDS en navigatie-updates kun je van hier gebruiken.
Dit forum is actief, met veel informatie. En dat zou toch de meerwaarde van een forum moeten zijn.
Dus lekker blijven zitten.
 

JeSko

Forumguru
Je vraagt je toch af waar dat verschil vandaan komt, VW/Audi/Seat/Skoda
.. allemaal hetzelfde, en toch is dit forum zoveel groter en zoveel actiever in dit social media gedomineerd tijdperk. Bijzonder!
 

MarcoO2

Forumguru
Ik rijd ook al vijf jaar een vw (en de vier jaar daarvoor een seat) maar ben hier nog steeds. Alleen het seatforum is net zo actief als dit forum, maar een alternatief voor vw is er niet.
 

Chrisjemol

Forumguru
De vw fora zijn best duf en dood…
Skoda forum is beste imo

En met mijn up kan ik hier ook terecht in citigo stuk. Jij wellicht ook met overeenkomstig platform ;)
 

Frank

Forumguru
Mee eens dat Skoda rijders leuke mensen zijn, en toen ik naar de ID4/Enyaq keek, dacht ik vanzelf bij de Skoda uit te komen, maar de id4 in de config die ik wou, was 8k goedkoper dan de Enyaq?!?! (En de wederhelft vond em mooier) Volgens mij moet de Belgische invoerder veel VWs verkopen dit jaar!

Ik blijf dus zeker hangen in het Enyaq forum, maar soms wil je voor wat model-specifiek advies een model-specifiek forum. Het beste so far lijken de FB groepen
 

Frank

Forumguru
Ik denk dat er maar weinig zo model-specifiek is dat je er hier geen antwoord op krijgt.

Het zit soms in kleine dingetjes hoor. Zo is DCC bij de id4 enkel in het “sport plus” pakket, waar je ook het sportonderstel krijgt. Vraag is dat de meeste zachte ervaring is: standaard onderstel, of sportonderstel met dcc…

(Voor de geïnteresseerden: iedereen zegt “sport + dcc”, hoop dat ze gelijk hebben) :)
 

Antera

Donateur
Er is een VWforum.nl maar actief is het niet, Eerlijk gezegd is het forum hier veel actiever en heb je er meer aan. Er zijn wel wat buitenlandse forums waar ze wat actiever zijn maar onderhouds is het toch wel gelijk en of kunnen we hier er ook antwoord op geven
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb al sinds 2015 geen Skoda meer (maar vw’s) en ben gewoon lekker blijven plakken hier. Gewoon leuk en informatief forum en binnen de VAG groep werkt het allemaal ongeveer hetzelfde.
 

Xanderv

Nieuw lid
Er is een VWforum.nl maar actief is het niet, Eerlijk gezegd is het forum hier veel actiever en heb je er meer aan. Er zijn wel wat buitenlandse forums waar ze wat actiever zijn maar onderhouds is het toch wel gelijk en of kunnen we hier er ook antwoord op geven

Vwupforum.nl is wel een goed forum om dingen over de drieling te vinden. Is nu een beetje dood maar er zijn nog wel een paar mensen die antwoord geven als je geduld hebt. Maar de meeste dingen zijn in de loop der tijd wel beantwoord denk ik.

Ik was al die tijd lid van beide fora alleen ik moet eerlijk zeggen dat het vwupforum overzichtelijker is omdat je aparte categorieën hebt.

Dit forum blijft echt meer in leven omdat er meer modellen bij elkaar komen en sommige problemen niet model specifiek zijn.
 
Bovenaan Onderaan