Vuil.

Cordoba

Forumguru
Misschien leuk om behaalde resultaten (interieur en exterieur) hier te plaatsen.

Ik zal aftrappen met wat foto's van de motorkap van de Fabia nadat ie een kleine week stil heeft gestaan en behoorlijk wat buien over zich heen heeft gehad: alle liggende delen zijn voorzien van een 'zand-coating'. Hier een paar pics van de motorkap (fotografeert toch makkelijker dan het dak)
Zand op de motorkap.jpg
Zand op de motorkap2resized.jpg
Na een wasbeurt (vooral afspoelen met veel water) zag ie er ongeveer weer net zo uit als bij de meeting bij Jawes, dus geen foto's daarvan.

Auto is weer klaar om komende week een hoop km's te gaan maken.
 

CDK

Forumguru
@isonic125, die zandcoating is gewoon ironisch bedoeld en betreft het (Sahara)zand wat uit de lucht met de regen mee op de auto gevallen is.

Met behaalde resultaten bedoeld @Cordoba het verschil met voor en na de detailbeurt ;)
 

Cordoba

Forumguru
Sorry, als je de foto's van de forummeeting bij Jawes van 24 mei bekijkt, zie je het verschil wel, door tijdgebrek even geen tijd om ze op te zoeken.

Met resultaten bedoel inderdaad vóór en ná foto's van wasbeurt, interieurdetail, lakdetail enz.
 

Spector

Forumguru
ach wat is vuil, zo vind ik wel eens mijn auto terug na een dagje werken :shocked:
dz2c.jpg
 

SuperBeeb

Forumguru
Net de Beeb voor het eerst gewassen, zie dit topic pas daarna, dus geen foto's.
Hij (zij?) staat weer netjes te glimmen. Heb het interieur ook even meegenomen, had ik gevraagd bij de proefrit, maar meer dan een spuitbus met nieuwe autolucht hadden ze niet gebruikt. Paar vieze vlekken had ik met een vochtig doekje zo schoon :shocked:, zand uit de bagagerails gehaald, spanhaken glijden nu weer soepel. Nou ja, ik heb me weer vermaakt.:yeehaa:
 

smutzkanone

Forumguru
Volgend project is de fabia,maar moest eerst even de Subaru doen. Auto is al ruim 3 jaar niet gepoetst,zelfs een jaar lang helemaal niet gewassen geweest. Maar doordat er maar een paar 1000 km mee is gereden in 3 jaar zat er ook maar weinig teer etc aan,dus kleien ging erg makkelijk. Ik heb van gloednieuwe autos wel eens meer vuil gehaald. Daarna met de Rotary met een harde pad en een heavy polisch (7) een pass gemaakt. hierna nog met een medium pad een pass ssr2,5 en ssr1.
Daarna white diamond en ex-p erop. deze week nog ff toppen met natty's paste wax.Daarna is alle trim en de ramen en de velgen aan de beurt.


Foto550-VTHYQMHE.jpg

Foto550-GBLIVJAR.jpg

Lak en plaatwerk kwaliteit van Subaru is wel erg slecht. blanke lak laat op plekken los, veel steen slag en kleine deukjes.Auto is wel al 16 jaar oud,maar toch.
 

VWim

Forumguru
Hé, een gebruiker van System. Die gebruik ik ook, fijne poetsmiddelen voor een redelijke prijs!

De Sub ziet er weer netjes uit.
 

smutzkanone

Forumguru
toen ik een jaar of 12 geleden die nordex Rotary bestelde in duitsland, had ik nog geen polijst middel. De markt van toen was ook niet te vergelijken met nu.Nu zit er op elke hoek een autopoetsbedrijf, zijn er tig webshops met detail produkten en zelfs bij de bouwmarkt kun je meguiars krijgen bij wijze van spreken. Toen moest je meer echt op zoek naar detail produkten ,behalve dan wat turtlewax en commandant enzo.
Bij de locale automaterialen zaak waar ik altijd kwam, rade ze die system polisch aan, die verkochten ze ook veel aan de professionele bedrijven.
Hij is vrij grof kwa compound maar dat kun je versterken/afzwakken door de schuurfactor van de pad,het toerental en het aantal passes dat je maakt.
er zit ook wax is (wat voor mij niet hoeft).Dus in principe levert een pass met die system al een blinkende auto op.
Ik gebruik het ook alleen op verwaarloosde lakken. Of een nieuwere lak met een kras ( alleen rond de kras).
na die system volgt altijd nog een pass pb's ssr2,5 en ssr 1.
 

VWim

Forumguru
Ik zal eerlijk zijn, ik heb er de ballen verstand van. System wordt hier in de buurt verkocht en dat is voor de beunhaas prima spul tegen een redelijke prijs. Als ik de auto heb gedaan ziet hij er weer netjes uit. In principe was ik met de hand, maar bij tijdgebrek is een wasstraat niet uitgesloten. Mijn eisen aan poetsmiddelen zijn daarom misschien wat lager dan de echter detailer.
 

Stephan27

Actief lid
Even de foto delen van het namiddagje werk ongeveer een kleine 4uurtjes;
Rondje klei Bilt-hamer Regular (echt beton, maar haalt wel echt alles weg)
Rondje 3n Nano Polish met dapje lichtgroene pad (haalde verbazend de swirls weg - zwaardere schade voor na de winter) -> NIET VERWACHT !
Rondje Black Hole op zwarte pad
Trims in de Revive
Bandjes in Valet Pro Tire Dressing
Afgewerkt met Fusso
De beading na een goede bui. (Revive doet ook echt zijn best)

10609488_10152707913038010_2886632832737423397_n.jpg
 
Bovenaan Onderaan