Vreemde waas bovenkant navigatie columbus

Nailed

Nieuw lid
Hi allen,

Even een vraag, sinds een aantal dagen valt het mij op dat er bovenin de navigatie van mijn Columbus een waas zit. Hebben meer mensen dit probleem? Wat is hier vervolgens aan gedaan? Ik heb nog geen contact met de dealer gehad over dit probleem. Ik hoor het graag van jullie.

Foto ter verduidelijking:
bI2qCig.jpg
 

Japanese Power

Donateur
Lijkt mij op het eerste gezicht geen waas/defect maar een instelling.
De iconen van 130 en de Noordpijl zijn nl. wel goed zichtbaar.
Wat doet de weergave bij 2D?
 

Nailed

Nieuw lid
Lijkt mij op het eerste gezicht geen waas/defect maar een instelling.
De iconen van 130 en de Noordpijl zijn nl. wel goed zichtbaar.
Wat doet de weergave bij 2D?

Die heb ik nog niet gecontroleerd. Aangezien de waas in de overige menu's niet doorzet leek het mij ook geen defect. Sterker nog bij fullmap navigatie wordt de waas ook breder. Ik ga de 2D modus even proberen :)
 

hemi24

Forumguru
Dat moet inderdaad de lucht/horizon voorstellen, als je overschakeld op nachtweergave zal dit ook donker worden.
Dit had VW bij gebruikmaking van dezelfde kaarten al jaren terug en kun je terugvinden in de XML-file, als ik me niet vergis.
Zo gebruikt Audi voor enkele modellen dezelfde data, maar geeft deze een ander perspectief (view-angle) bij verschillende snelheden, met nog meer "horizon".

En als je weet waar je het moet zoeken, kun je ook de rode cursor vervangen door de blauwe versie van Seat...
Per merk verschillen ook de merk-specifieke POI's.

Als je eens goed rondkijkt in de data die je af en toe als kaart-update binnen haalt, kun je dit allemaal tegenkomen.


16425830-15.jpg


skoda-amundsen-mib1-navigation-sd-card-europa-9063853bae438803a2-0-0-0-0-0.jpg


1da52924cc19145cc13dad90ce1b6f42.jpg
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Ja, dat is het, maar geen hele fraaie nabootsing. Wat wolkje erin simuleren zou al veel helpen (eigenlijk zou er met behulp van het via Skoda Connect opgehaalde weer er gewoon iets realistisch in gesimuleerd moeten worden, wat een beetje klopt met het actuele weer)
 

Nailed

Nieuw lid
Ja het was inderdaad een kwestie van verder inzoomen, de vrouw had er weer met haar tengels aangezeten :tongue: Het is een beetje slecht gesimuleerd maar ik heb weer strak beeld :)
 
Bovenaan Onderaan