Vreemde brom, tijdens optrekken of iets gas

Ik heb sinds vorige week een vreemde irritante brom als ik het gas iets in duw, dat geluid is erg irritant en komt over de muziek heen (niet over de speakers, als een soort stoor geluid). En ik heb tevens het idee dat mijn verbruik tevens minder goed uitvalt. Normaliter rijd ik 1:19 / 1:20 maar nu 1:17 met dezelfde rijstijl.

Iemand een idee?
 

peterbaarlo

Senior Member
tijdens regenereren roetfilter maakt de auto ook meer geluid en wordt er meer diesel verbruikt. tevens is het stationair toerental ook hoger (1000 tpm)

wellicht is dat het?
 

Joske

Forumguru
rij je af en toe langer dan een halfuur met de wagen? Autosnelweg?

Of enkel rond de kerk?

Alleszins rij eens een halfuur sneller dan 70km/u en als hij dan wou regenereren zal hij het nu wel doen maar het zou me verbazen dat dat de oorzaak is van je "brom".
 

Joske

Forumguru
dan ligt het helemaal niet aan een roetfilter regeneratie hoor..

of het moet zijn dat het lampje van de roetfilter constant zou branden, maar dan had je dat vast wel gezegd é ;)
 
Gisteren langs de dealer geweest, uiteraard op de heenweg nergens last van.
Aan de diagnose gehangen, geen storingen, rondje gereden geen geluid meer.
Nu maar weer in de gaten houden.

PS. wat gaat het typen toch vreemd op de site, slaat letters over omdat hij de snelheid niet aan kan.
 

CDK

Forumguru
is dat zo @Peter-036? denk het niet eigenlijk, aangezien tussentijds ook alles opgeslagen wordt....., als ik een bericht niet af maak en niet verstuur op m'n laptop en ik pak m'n iPhone er dan bij kan ik zo verder typen waar ik was gebleven en dan op verzenden drukken ;)
 
Bovenaan Onderaan