Vreemd probleem

Cheers55

Nieuw lid
Afgelopen dagen met de vries kou in de morgen starte de auto prima. ( Citigo automaat ) na het ruiten krabben wilde ik weg rijden maar zou gauw ik de versnelling hendel in achteruit of vooruit zette gebeurde er niks, als ik gas gaf deed ging de motor niet omhoog in toeren. dit duurde ongeveer een minuut en in een keer reageerde die wel. Wat kan dit zijn ?

Rallye

Forumguru
Je kunt bij moderne auto’s vaak niet remmen en gasgeven tegelijk. Zou er een sensor in het rempedaal niet goed zijn?

Kanerr

Forumguru
Wanneer dit weer gebeurd, kan je dan het volgende controleren? Wanneer je op rempedaal stapt, branden dan je remlichten? En wanneer je je rempedaal loslaat, gaan deze dan ook uit?

Cheers55

Nieuw lid
Met de afgelopen kou heeft die het alweer drie keer gedaan in de ochtend wanneer het nog vriest, remlichten branden en gaan ook weer uit als ik het pedaal los laat.
Nogmaals auto start prima en zet ik hem in de versnelling voor of achteruit maakt niet uit ( geef die ook aan op het dashboard ) kan ik helemaal niks, hij reageert dan niet op het gaspedaal, na een minuut of twee drie schiet die in een keer wel in de versnelling.
Vind het zelf vreemd, het enige wat ik kan bedenken dat de overbreng via een kabeltje gaat en dat deze bevroren is, ik weet het niet.

hemi24

Donateur
Lijkt me dat de bak niet goed in de versnelling gaat, of dat de parkeerstand door spanning niet goed los wil komen.
Staat de auto vlak?

Dergelijke gerobotiseerde bakken kunnen erg nukkig zijn…

Bovenaan Onderaan