Vreemd geluid DSG bij schakelen van 2 naar 3

xplain

Forumguru
Omdat de garage gevraagd heeft om een geluidsopname te maken van een vreemd geluid dat ik al enkele weken ervaar bij schakelen van 2>3 plaats ik die ook even hier. Misschien zijn er hier nog wel mensen met kennis die er iets zinnigs over kunnen vertellen. Daarbij horend merk ik ook dat schakelen van 1>2>3 niet meer zo vlot gaat als vroeger en komt het geluid ook soms voor bij schakelen van 4>5, afhankelijk van de belasting.

https://www.dropbox.com/sh/gtxf3b528q4jkok/AAD2gwE6HMLMW6zlpjeUiloxa?dl=0

Het gaat hier om de 7-speed dry DSG DQ200 waar online blijkbaar wel wat problemen over te vinden zijn tov zijn voorganger de 6-speed wet DSG DQ250 :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Is dat nieuw bij dealers?

Vragen om geluidsopnamen, ipv zelf een diagnose te stellen..?

:pieker:
 

ugeken

Lid
Ik heb hetzelfde probleem, ook een 1.6tdi dsg 7. Momenteel 161k kms, het geluid is nu reeds een goeie 40k kms aanwezig - de ene keer al iets duidelijker dan de andere. Een tijdje geleden heeft een mechanieker mee gereden, zouden dichtingen in de bak zijn die na verloop van tijd verduren. Verder niks ondernomen, zolang het niet slechter wordt.
 

xplain

Forumguru
Is intussen hersteld door de dealer, maar de persoon van de administratie kon niet vertellen wat er precies gebeurd is :pieker:
 

JeSko

Forumguru
@xplain

Oh oke daar heb ik geen ervaring of kennis van, mag je via de maatschappij dan die documenten niet inkijken? Dat zou ik toch eens navragen. Lease of niet, ik vind dat de bestuurder best mag weten wat en waarom er wat veranderd/vervangen is geweest.
 

larsy

Forumguru
Als iemand een wage zelf in de garage gaat ophalen dan is het moment gekomen om het te vragen ! (Later komt het er zeker niet van).
Als persoon a het je niet kan vertellen dan zal er zeker wel iemand zijn die dat wel kan ...
Gewoon te weinig interesse noem ik dat
(no offence )

Ik zou zelfs altijd een kopie van de factuur nemen.
En als er teveel op die factuur stond zelf nog eens wat Mierenneuken .:jaja:
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Oh maar ik ga het volgende keer vragen hoor. Moet al terug want de bak in R zetten gaat sinds de herstelling wat stroef.
 

Desperado

Forumguru
Is intussen hersteld door de dealer, maar de persoon van de administratie kon niet vertellen wat er precies gebeurd is :pieker:
Dan had persoon van de administratie de chef werkplaats of monteur erbij moeten roepen.
Iets met klanttevredenheid.....
 

EdK

Forumguru
In het algemeen word er op een werkbon een verslag geschreven wat er uiteindelijk aan de hand was en hoe opgelost.
Althans zo zien onze werkbonnen er wel uit !
Oké dan heb je wel collega's die dan bij oplossing schrijven, storing opgelost en object werkt weer naar behoren.
Maar die worden bij ons dan terug geroepen om een nette omschrijving te plaatsen op de elektronische bon.

Ikzelf had geen genoegen genomen met antwoord van de baliemedewerker ! lease of privé
 

EdK

Forumguru
Zo ben ik het ook gewend uit mijn garagetijd.
Ik ben dan wel storing/service monteur buitendienst en totaal niet met wagens !
Maar een klant verdiend te weten waar hij voor betaald !
En heeft hij problemen met bedrag, dan kan de kantoor medewerker aan hand van jou tekst en materiaal opgave het onderbouwen waarom het bedrag hoger is dan klant gehoopt had !
En als wij als monteur tegenwoordig al zien dat de kosten erg hoog op kunnen lopen, gaan wij in gesprek met klant of hij dit wel wil of dat object vervangen moet worden voor nieuw !
Laatste misschien op dat moment duurder, maar op lange termijn goedkoper..
 
Bovenaan Onderaan