Vreemd gedrag handbediende airco

overig

Nieuw lid
De bediening van de handbediende airco vertoond vreemd gedrag.
Als de airco uit staat, airco lampje is uit, en de ventilatie staat gericht op de voorruit dan gaat koelt de airco toch maar het airco lampje is uit.
Ik dacht eerst dat de airco koppeling blijft kleven maar dat lijkt niet zo te zijn.
Als ik de ventilatie stand iets verdraai, dus dat de knop net niet verticaal staat, dan gaat de airco uit en komt er dus geen koele lucht meer uit.
Dat de airco uit gaat is te horen aan het geluid van de motor bij stationair draaien.
Als ik de airco knop indruk start het koelen weer, wederom ook te horen aan het geluid van de motor.
Ik kan dus de airco aan en uitzetten met de airco knop behalve als de ventilatie knop verticaal staat dus lucht naar de voorruit, het lampje bij de knop gaat wel aan en uit als ik er op druk maar de airco blijft koelen.
Volgens mij is dit nooit zo geweest, heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
groet, Jan Willem
 

Ligflits

Senior Member
Normaal gedrag: Zodra je de ventilatie knop draait naar de "voorruit-stand" gaat de airco automatisch aan (incl lampje), die je dan met een druk op de AC knop weer uit kunt zetten, of door de keuze knop (iets) te draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

overig

Nieuw lid
Beste Ligflits,
Zoals je het beschrijft werkte het tot voorkort. maar nu werkt het zo: "Zodra je de ventilatie knop draait naar de "voorruit-stand" gaat de airco automatisch aan (incl lampje)," dit is wat er ook gebeurt maar als je op de AC knop drukt gaat het AC lampje uit maar de airco blijft aan door aan de keuzeknop te draaien gaat de airco wel uit.
De keuzeknop verdraaien kan ik natuurlijk als "work around" gebruiken maar het blijft apart.
Groet, Jan Willem
 
Bovenaan Onderaan