Vragen uitrusting Ambition Business line

Skoda user1970

Actief lid
Hallo mede forumlezers,

Zoals in het topic "wie heeft er een Superb III besteld" geschreven, is de opvolger van mijn Octavia bekend.
Toch gegaan voor een Superb; want wat een mooie auto!:tegek:

Heb een aantal vragen ten aanzien van de uitvoering.

  • Het lijkt erop dat DAB radio erin zit; wat zijn de ervaringen ten aanzien van ontvangst? Is de ontvangst van Nederlandse radiostations zoals Radio 538 in het buitenland beter dan de normale radio? Hoe is de geluidskwaliteit van de standaard boxen?

  • Ervaringen met bedieningsgemak Amundsen navigatie. In mijn Octavia had ik een Columbus systeem wat heel prettig functioneerde. Dit was ook in de Superb gemonteerd waarmee ik proef gereden heb. Iemand die hier iets over kan zeggen?

  • Aansluiting I pod. Hiervoor heb ik destijds in de OCtavia een optie aan moeten vinken. Ik neem aan dat er nu iets van een USB aansluiting hiervoor beschikbaar is?
Iedereen alvast een fijn weekend toegewenst.

Steef Pronk
 

RoyV1982

Forumguru
Beste Steef, ik heb een ABL met de Columbus navigatie. Daar zit ook de DAB radio in, merk weinig verschil met de FM radio. Ben nog niet in het buitenland geweest. Vandaag wel in het noorden van het land en daar pakte hij 538 op de DAB soms al niet meer.

De geluidskwaliteit van de standaard installatie vind ik prima, het canton systeem is ongetwijfeld nog mooier maar voor mij is de standaard prima.

Ik heb geen ervaring met de standaard navi, bewust gekozen voor de Columbus voor het grotere scherm. In de auto waar ik mee proefgereden heb zat dit ook en zag er erg mooi uit. Bevalt ook prima, mooi snel systeem met duidelijke kaarten en splitscreen optie.

Een USB aansluiting is aanwezig (naast de phonebox)
 

martijn v o

Forumguru
Misschien begrijp ik het niet helemaal, maar DAB is alleen een uitzendkwaliteit. Nederlandse zenders in het buitenland krijg je er niet mee, net als de oude FM.
 

Skoda user1970

Actief lid
Beste mede forumlezers,

Hartelijk dank voor de nuttige reacties.
Radio Efteling??:deuk:

Had me nog niet ingelezen in de materie.
Artikel van wikipedia is voor mij duidelijk.
Heb in ieder geval een Ipod en een SIM kaartje met voldoende muziek dus dat komt wel goed:thumbsup:

Groetjes Steef
 
Bovenaan Onderaan