guidoscm
Senior Member
We zijn vandaag bij de Skoda dealer geweest om te kijken naar een nieuwe Enyaq (particulier).
misschien niet de beste investering maar wel een waar we hopelijk gelukkig van worden.
Huidige situatie:
Renault Megane eTech EV60/130 (2 jaar oud/ 46.000 km/pj / Lease auto en prive km)
VW Passat Variant 2.0 TDI (8 jaar oud / 30.000 km/pj / prive auto)
We gebruiken de Passat voor woon/werk verkeer van mijn vrouw (3x p/w 100km p/d)
Daarnaast gebruiken we deze voor ritten in de vakantie en weekend als de fietsen en fietskar mee moeten.
Plan:
Vandaag gekeken naar de Elroq, maar dan missen we toch wel een stuk ruimte in vergelijking met de VW.
De Enyaq past beter in dit plaatje.
De dealer heeft een Enyaq 60 (nieuwe type) staan met de gewenste opties.
De auto heeft geen warmte pomp (diverse topics al door gelezen) maar kan wel sneller lader dan de Enyaq 85.
Ook als je de info op de EV database bekijkt zie je deze info.
In de berichten hierboven wordt gesproken over 3 uur achter elkaar rijden, dat halen we niet.
Meestal komt er al een bericht van de bijrijders stoel dat er een sanitaire stop nodig is.
In de nieuwe Enyaq kan je het voorverwarmen hardmatig starten.
Blijven eigenlijk 2 vragen over:
1) Werkt dit voorverwarmen ook zonder warmtepomp (de dealer kwam niet met een duidelijk antwoord)
2) wordt de accu automatisch voorverwarmd als er een lader is gekozen in de Skoda navigatie.
misschien niet de beste investering maar wel een waar we hopelijk gelukkig van worden.
Huidige situatie:
Renault Megane eTech EV60/130 (2 jaar oud/ 46.000 km/pj / Lease auto en prive km)
VW Passat Variant 2.0 TDI (8 jaar oud / 30.000 km/pj / prive auto)
We gebruiken de Passat voor woon/werk verkeer van mijn vrouw (3x p/w 100km p/d)
Daarnaast gebruiken we deze voor ritten in de vakantie en weekend als de fietsen en fietskar mee moeten.
Plan:
Vandaag gekeken naar de Elroq, maar dan missen we toch wel een stuk ruimte in vergelijking met de VW.
De Enyaq past beter in dit plaatje.
De dealer heeft een Enyaq 60 (nieuwe type) staan met de gewenste opties.
De auto heeft geen warmte pomp (diverse topics al door gelezen) maar kan wel sneller lader dan de Enyaq 85.

Ook als je de info op de EV database bekijkt zie je deze info.

In de berichten hierboven wordt gesproken over 3 uur achter elkaar rijden, dat halen we niet.
Meestal komt er al een bericht van de bijrijders stoel dat er een sanitaire stop nodig is.
In de nieuwe Enyaq kan je het voorverwarmen hardmatig starten.

Blijven eigenlijk 2 vragen over:
1) Werkt dit voorverwarmen ook zonder warmtepomp (de dealer kwam niet met een duidelijk antwoord)
2) wordt de accu automatisch voorverwarmd als er een lader is gekozen in de Skoda navigatie.