Vragen opties occasion Superb

hemi24

Donateur
Er staat 100% SOH maar dat lijkt me misleidende informatie, want ze hebben nog 2 andere Superbs bij andere vestigingen en die hebben ook 100% SOH. (Het is ook een bedrijf die in de reviews niet heel best scoret).

Misschien eens vragen of ze het verschil kunnen uitleggen tussen SOH en SOC…

unphoto

Actief lid
100% SOH met deze leeftijd is natuurkundig gezien onmogelijk.

Ik ben wel benieuwd naar de links.
Beide wagens klinken eerlijk gezegd, zo op papier, niet de moeite waard.

unphoto

Actief lid
De eerste in jouw lijst is de enige die echt de moeite waard is, zeker voor de vraagprijs.

Die heeft alle opties die beschikbaar zijn (minus dat mooie pano dak), lijkt in goeie staat en zit qua bouwjaar exact in de juiste periode.

Volgens mij zitten er ook opties op die je zelf nog niet gezien zoals Matrix koplampen, Park Pilot, het geüpgrade infotainment scherm etc.

Ik zou alleen de velgen laten omwisselen met die 2e van jouw lijst.

Wat betreft de dealer en hun betrouwbaarheid, je zult jouw eigen onderzoek daarin moeten doen en goeie afspraken maken. Desnoods een pre aankoop inspectie.

Goeie bovag garantie erop afsluiten en gaan.

hemi24

Donateur
De MHEV die ik heb gezien heeft geen SOH natuurlijk.

Hoezo natuurlijk? mHEV heeft een kleine 48V accu verstopt zitten, dus waarom niet?

Wat betreft betrouwbaarheid: 9 van de 10 wagens komen uit de (doorschuif) handel, dus feitelijk kun je bij een goed aangeschreven adres netzo goed een slecht exemplaar treffen.

Ik heb in het verleden wel een wagen ’ongezien’ uit een veiling getrokken, was uiteindelijk een prima wagen. Je moet een beetje geluk hebben, maar als de prijs goed is kan het ook wat lijden.

Laatst bewerkt:

unphoto

Actief lid
Ik vermoed dat hij/zij bedoelt dat je daar niet echt een omkijken naar hebt omdat het een zelf onderhoudend systeem is. Daarnaast lijkt de auto mij ook te nieuw om daar issues mee te hebben. Het 48V boordnet werkt prima in de VAG groep. Het is die *PIEP* BSG die het verpest. Zelfs bij de nieuwste RS6'sje worden die nog om de haverklap vervangen.

Dat is inmiddels zo erg dat VAG nu een verlenging van de garantie periode eraan heeft geplakt van 7 naar 10 jaar.

Zelf gelukkig nooit last van gehad.

Bovenaan Onderaan