Vragen aan jullie

Cees33

Forumguru
hallo skoda liefhebbers,

Ik sta op het punt even nieuwe Octavia te bestellen. Ik ga waarschijnlijk voor de volgende:

Style business 2.0 TDI DSG
Cappuccino beige
Tech pakket
Optical parking
Achterbankverwarming en stuurwielverwarming
DAB+

Ik heb een paar vragen aan Julie.
In de configurator staat dat de 2.0 een dsg 6 heeft, in de brochure staat een 7 dsg. Wat is het?
Hebben jullie nog tips voor me. Ik koop de auto privé, dus veel meer opties ga ik niet nemen. Weet iemand
de levertijden?

Nog een rare vraag, heeft deze auto ook Voetverlichting die aanblijft tijdens het rijden?

Alvast bedankt.

Ps ik had eerst gevraagd om tips rond een 1.6 dsg en een 1.4 Tsi, maar heb nu besloten toch weer een 2.0 te kopen. Ik wil niet terug in PK en NM.
 
Kan het fout hebben maar volgens mij een foutje in de configurator, alle andere DSG's zijn namelijk ook met 7traps. Levertijd dacht ik, als ze hem niet in jouw configuratie ergens al hebben staan, rond de 10 weken. Voor de echte levertijd zou ik adviseren bij de dealer te informeren.
 

CDK

Forumguru
In de Octavia 3 is tot de facelift bij de 2.0 diesels een DSG 6 variant gebruikt. De Kodiaq kreeg de zware DSG 7 mee met natte koppeling en deze komt ook binnenkort in de Superb 3. Van de Octavia 3 facelift heb ik nog niet vernomen dat daar ook de DSG 7 met natte koppeling in zou komen (DQ500) Even een tweet naar Skoda Nederland en je weet het snel.
 
Heb even gekeken; op de NL site idd staat daat DSG-6 en in de brochure ook?

Bij onze zuiderburen iets meer smaken;
2.0 110kW DSG-6
2.0 110kW DSG-7, deze is 4x4
2.0 135kW DSG-6, deze is 4x4

Oosterburen;
2.0 110kW DSG-6
2.0 110kW DSG-6, deze is 4x4
 

JXX

Senior Member
@Cees33
Ik heb de voetverlichting (optie die in pakket zat) en deze blijft aan tijdens het rijden en is regelbaar in sterkte.
Zal eens nakijken maar ik dacht dat ik deze op 20% heb gezet, was anders teveel verlichting beneden.
Groetjes
 

Cees33

Forumguru
Hij is besteld. Toch nog wat wijzigingen doorgevoerd en ik heb nog tot morgenochtend om opties te bestellen of af te bestellen.

Dit is het geworden

Style business 2.0 TDI DSG
Cappuccino beige
Tech pakket
DAB+
Noodreservewiel
Achterwisser

Ik twijfelde over de achteruitrijcamera, maar omdat er parkassist opzit en ik geen trekhaak heb is het volgens de dealer puur een gadget.

Nog twee vragen

1. Dealer wist niet zeker of de 2.0 een 6 dsg was of een 7dsg. Hij zei dat een 6 dsg fijner rijdt en een 7 dsg minder onderhoud vergt. Hij ging bellen om te vragen wat het nu gaat worden.
2. Ik twijfel nog of ik drive mode select zal nemen. Lees er verschillende dingen over, van altijd doen tot " heeft geen nut icm dsg" .

Ik ben er heel blij mee en eind augustus is de geplande leverdatum.

Ben ik iets vergeten.....?
 

Cees33

Forumguru
@Cees33
Ik heb de voetverlichting (optie die in pakket zat) en deze blijft aan tijdens het rijden en is regelbaar in sterkte.
Zal eens nakijken maar ik dacht dat ik deze op 20% heb gezet, was anders teveel verlichting beneden.
Groetjes

Hoi JXX bedankt voor je info, blij mee.
 

sg1987

Lid
ik heb DMS genomen. Wel leuk dat je ook soepelheid van uw stuur kunt instellen.
Ik heb bijvoorbeeld graag een soepel stuur maar motor in sport.
 

leon-cupra

Forumguru
Achteruitrijcamera is geen gadget maar een nuttig iegs. beeld is nog steeds handiger dan *gepiep*. Een laag paaltje ga je zien op je scherm, de sensoren zullen dit minder snel opmerken.

Dms is wel iets aangenaam. Stuur en dergelijke aanpassen zoals jij het wilt.
 

JXX

Senior Member
@Cees33
De voetenverlichting staat bij inderdaad op 20% bij mij. Deze is dus instelbaar van 0 tot 100% in stappen van 10%.
Wat de achteruitrijcamera betreft, is misschien een gadget maar toch ook nuttig, denk maar aan het achteruitrijden aan een parking met een SUV of bestelwagen naast je. Met de camera kijk je als het ware om de hoek;
Of bvb kleine kinderen die je wagen passeren, die je anders niet ziet en met de camera wel.
Voor mij dus meer als een gadget, zeker een goede aanvulling bij de sensoren.
 

Cees33

Forumguru
Inmiddels bevestigd door de dealer. Vanaf productieweek 25 krijgt de O3 HB 2.0 TDI de "nieuwe" DSG 7 mee met natte platen DQ 381. Raar is dat dit alleen de hatch is. De combi krijgt nog de DSG6. Combi wordt meer geleverd en ombouwen productielijn zal bij de hatch wellicht makkelijker zijn gezien het aantal bestellingen.
 
Bovenaan Onderaan