Vraagje voor de 1.2 TSI 105/110pk DSG bezitter omgeving Antwerpen/Bergen op Zoom

spikehome

Forumguru
In Frankrijk vanaf Millau naar Beziers een 8km met 6% naar beneden met vouwwagen erachter moest gewoon in de 2.
Max snelheid was 90.
En dan nog bijremmen.
 

DannyG

Forumguru
Zo ... juist terug van de testrit met de 1.2 TSI 110 PK manueel. Ik moet zeggen dat die wagen voor ons meer dan goed genoeg reed. Zodoende hebben we afgezien van een een DSG en maar gelijk een bestelling geplaatst:
- Octavia III 1.2 TSI Combi manueel (Ambition)
- Candy White
- Lava grijs interieur
- Zwarte dorpel- en bumperbescherming
- Sunset
- Panoramisch dak
- Reservewiel
- Ambition GPS pack (Amundsen GPS, DAB, kleuren boordcomputer, matjes)
:tegek:

Levering is waarschijnlijk voor begin mei. Na de levering gaan we nog een bezoekje bij Antera brengen om hem extra mooi te maken:
- BBS SR Volcano Grey - Diamant 17" 8J ET 40
- Eibach PRO verlaging
:yeah:

Over de testrit: in een tijdspanne van een uur hebben we door een glooiend landschap ten zuiden van Brussel gereden. De auto was meer dan vinnig genoeg. Ook de hernemingen op de autostrade (in 5de versnelling) waren meer dan bevredigend. Daar waar onze oude Audi A6 1.9 TDI van 80km/u naar 120km/u er bijna 15 sec over doet, deed de kleine 1.2 TSI er iets meer dan 10 sec over. Geen probleem dus.

Een DSG zal inderdaad misschien makkelijker rijden, zeker in combinatie met cruise control. Maar we rijden niet zó veel met de wagen om de meerprijs van een DSG te rechtvaardigen.
Een 1.4 TSI zal waarschijnlijk beter rijden, maar niet in die mate dat dit 2330€ extra mag kosten. Dat geld spenderen we dan liever aan mooie velgen en een verlaging.

Bedankt aan alle mensen die op mijn oorspronkelijke vraag hebben geantwoord of mee gedacht. Heel geschikt :dankje:.

Nu is het in spanning aftellen naar begin mei :yeehaa:


Groetjes,

Danny
 
Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
Dank je wel Ertromp. Na drie jaar van deze wagen te dromen, komt het er eindelijk van. Het zullen nog lange maanden worden:D:

Plaatje van hoe ie er uiteindelijk zal moeten komen uit te zien in bijlage.
 

Bijlagen

  • BBS SR4.png
    BBS SR4.png
    252,8 KB · Weergaven: 33

andrehj

Forumguru
Altijd voor DSG gaan. Zelf schakelen is toch niet meer van deze tijd..
DSG is zuiniger, accelereert sneller, ook werkt je cruise control handiger met hernemen van je laatste snelheid, en ik vergeet nog wel een paar voordelen.
Hier valt nog wel wat op af te dingen:
- Ten eerste is DSG helemaal niet zuiniger. In het beste geval is het gelijk, maar de meeste DSG's verbruiken nog altijd iets meer dan een handbak.
- En dat van de Cruise Control is ook maar hoe je het bekijkt: Als ik in een handbak een stukje werkzaamheden met 70 of 90 heb gehad en ik druk op resume, dan accellereert de auto gewoon in die versnelling. Met een DSG daarentegen gaat de bak eerst één of twee trappen terug, en gaat dan met veel geweld naar de ingestelde snelheid terug. Dat vind ik bijzonder oncomfortabel en is ook nog eens erg onzuinig. Helaas is die agressiviteit niet instelbaar.
 

abelsj

Forumguru
Proficiat met de aankoop en veel leesplezier op het forum tijdens het wachten op de nieuwe auto.
 
Bovenaan Onderaan