Vraagje panoramadak

haassie

Forumguru
Met het mooie weer het dak open.

Ik vraag me een ding af: bij het afsluiten van de auto, vergeet om de een of andere reden altijd het dak te sluiten haha, sluit het dak niet mee. Is dit iets wat gewoon altijd handmatig moet of zou deze mee moeten sluiten?

haassie

Forumguru
Nee zit geen specifieke knop op de sleutel, beter opletten dan maar haha. Anders een vissenkom…

JeSko

Forumguru
Huh? Pano dak sluit toch mee met de comfortknop, de comfortmodule zorgt ervoor dat je pano dak meesluit met de auto, dit door je sluit knop te blijven induwen. Althans, zo was het al op mijn Superb mk2.

haassie

Forumguru
Nope, dat werkt niet bij ingedrukt houden van de “sluiten” knop…ramen wel, pano dak niet.

EdK

Forumguru
En wat gebeurd er als je de regensensor nat sproeit ? (raam)
Bij me Yeti was het zo dat dan de ramen ook sloten...en in de elegance uitvoering het dak ook sloot

Rallye

Forumguru
Bij de ramen sluiten bij regen kon volgens mij sinds de O2FL al niet meer. Bij de PFL nog wel.

MarkvdD

Forumguru
Nope, dat werkt niet bij ingedrukt houden van de “sluiten” knop…ramen wel, pano dak niet.
Het pano-dak opent en sluit, zoals al gemeld, ook als je de ramen sluit dmv de vergrendel-knop op je sleutel. Het is zelfs zo dat de verduistering van het pano-dak ook sluit als je de knop maar lang genoeg ingedrukt houdt.

haassie

Forumguru
Is me wel eens overkomen hoor met een alfa 156 waarbij de bijrijder het raam open had laten staan en er die nacht flink wat regen was gevallen....zeiknatte (stoffen) stoel, en opberg vak in deur met een mooi laagje water gevuld.....zijn commentaar "jij rijdt toch?"

Gaat me niet meer overkomen, ik stap uit en sluit de auto, en check de auto. Zie dan het dak nog open. Bemerkte alleen dat hij niet met de auto afsluiten meeging (met toets ingedrukt)...vandaag nog geen weer hier om het nog eens te proberen.

hemi24

Forumguru
Met openen gaat het dak als het goed is alleen in de ventilatiestand? Dus dat kan prima met een beetje regen ;)

MarkvdD

Forumguru
Klopt @hemi24 , bij openen via de sleutel gaat het dak alleen op de ventilatiestand open. Afhankelijk van de windrichting zal er toch flink wat kunnen inregenen denk ik.

Bovenaan Onderaan