Canon-Eye
Forumguru
Om even tot je door te laten dringen:
http://www.nu.nl/auto/4328405/lane-assist-werkt-vaak-niet-goed.html
Ja en?Om even tot je door te laten dringen:
Ik zou je willen aanraden eens een dag met AutoPilot te gaan rijden. Dat systeem wekt zoveel meer vertrouwen dan dat van onze Skoda's. Op het scherm is duidelijk te zien hoe de weg over een paar honderd meter gaat lopen, er wordt onderscheid tussen motoren, personenauto's en vrachtwagens gemaakt en de ingrepen zijn vele malen forser. In mijn MFD staan witte of gele lijnen en een Skoda Octavia, ongeacht wat er voor zit. Daarnaast heeft de radar moeite met motoren die ver rechts op de rijstrook rijden. Soms ziet ie ze, soms niet.En het systeem in een Tesla wil ik mijn leven ook nog niet aan toevertrouwen op dit moment.
De situatie waarbij dat dodelijke ongeval zich heeft voorgedaan, een snelwegen met gelijkvloerse kruising hebben we in Nederland niet. Op provinciale wegen waar dit zich voor zou kunnen doen, gebruik ik het systeem ook niet zo.Totdat je een vrachtwagen tegenkomt die dezelfde kleur heeft als de achtergrond......
@Schep, ben jij dit soms?
Ik zal niemand meer proberen te overtuigen, maar ik ben er van overtuigd dat autonomie voor de snelwegkilometers op redelijke korte termijn de oplossing gaat zijn voor veel files op de snelweg.
Taxi nemen*) - óf oud genoeg worden om "Vervoer op Maat " te gaan gebruiken...Het lijkt me geweldig om achter in je auto te kunnen zitten en de krant te lezen
Taxi nemen*) - óf oud genoeg worden om "Vervoer op Maat " te gaan gebruiken...
*) zit je trouwens ook steeds vaker in een Skoda
Hoe kom je daar nou bij??Het dodelijke ongeval in China, waarbij de auto met autopilot bovenop een veegwagen is gereden die halverwege de strook reed, is opnieuw een situatie die zich in Nederland niet zal voordoen.
Oneens, de situatie in China betrof een volledig lege snelweg zonder enige voorwaarschuwing.Dan heb je precies dezelfde situatie als in China met dat veegwagentje!
Sinds wanneer ben je verplicht om de maximum snelheid te rijden op de snelweg? Is dat omdat die mafkezen die te laat vertrekken te helpen om het milieu nog verder te verpesten met hun vaak dwaze rijstijl?Het verhelpt al die mafkezen die met 10 km/h onder de maximumsnelheid het verkeer ophouden
Prima statement, maar dat gaat volledig voorbij aan het punt. De doorstroming is gebaat bij eenzelfde snelheid op elke rijstrook. Dat kan inderdaad prima 10 km/h onder de maximumsnelheid zijn, maar wellicht is het handiger om die maximumsnelheid dan weer te verlagen.Sinds wanneer ben je verplicht om de maximum snelheid te rijden op de snelweg? Is dat omdat die mafkezen die te laat vertrekken te helpen om het milieu nog verder te verpesten met hun vaak dwaze rijstijl?
Ik vind 'secundair wegennet' wel een karige naam voor de rechter rijstrook.Als ik bovenstaand citaat zo lees (ik had 't best willen inkorten, maar kon niet kiezen)dan moeten alle vrachtwagens, bussen en auto's met aanhanger dus ook maar naar het secundiare wegennet??
![]()
Hiermee bedoel ik dat elke rijstrook zijn eigen, maar nog wel unieke snelheid heeft.De doorstroming is gebaat bij eenzelfde snelheid op elke rijstrook.