vraagje over carkit icm nexus

Espott

Lid
Hallo allemaal,

Sinds vrijdag rij ik in mijn "nieuwe" octavia rond. Wat een genot!:rockon:

Ik heb een nokia n95 die ik op de bluetooth carkit ook van nokia wil aansluiten. Er zit ook een vaste carkit in voor een nokia 6300 ofzo.

Ik kan verbinding maken met de carkit maar krijg geen geluid over mijn speakers. De microfoon werkt wel, anderen kunnen mij verstaan ik hun niet. :shocked:

In de instellingen van de nexus zag ik dat de software van 2004 is? Terwijl de auto uit 2005 is....:crazy: kan deze software geupdate worden?

De cd-speler speelt ook geen gebrande cd's....wellicht dat de update dit verhelpt? Of is er een mogelijkheid voor een wisselaar die wel gebrande cd's leest?

Een hoop vragen....sorry...maar ben zo nieuwsgierig...

Alvast bedankt voor het meedenken!:xyxthumbs:

Groet,
 

hemi24

Forumguru
In de instellingen van de nexus zag ik dat de software van 2004 is? Terwijl de auto uit 2005 is....:crazy: kan deze software geupdate worden?

Bijgevoegd de foto's van de stand van zaken na de update die mijn O2 uit 2007 ergens half 2008 gehad heeft.
Volgens mij is er nadien geen nieuwere versie beschikbaar gekomen...
 

Bijlagen

  • 081030_1529 (1).jpg
    081030_1529 (1).jpg
    96,6 KB · Weergaven: 41
  • 081030_1529 (2).jpg
    081030_1529 (2).jpg
    94 KB · Weergaven: 31
  • 081030_1529 (3).jpg
    081030_1529 (3).jpg
    95,6 KB · Weergaven: 23

Espott

Lid
Bijgevoegd de foto's van de stand van zaken na de update die mijn O2 uit 2007 ergens half 2008 gehad heeft.
Volgens mij is er nadien geen nieuwere versie beschikbaar gekomen...

ok, super bedankt! Ga het eens vergelijken met dat van mij. code die met 2004 begint hoeft dus niet van 2004 te zijn....staat bij jou namelijk ook.

Heb jij toevallig een nederlandse handleiding van de nexus? Bij mij zat een franse!

alvast bedankt voor de moeite en reactie.
 

hemi24

Forumguru
ligt eraan watvoor carkit en hoe de 'monteur' hem erin heeft geknutseld...

je geeft aan wel verbinding te krijgen en dat de tegenpartij je kan horen, dus ik neem aan dat de mute-schakeling in orde is.

als het een vrij standaard nokia-carkit is, kan het geluid over een separate luidspreker lopen (voetenruimte passagier?) of via de externe ingang van de Nexus (bijgevoegd plaatje; Tel AF+/-)

Top.jpg
 

Espott

Lid
thx, heb een nokia ckw7 ofzo....maar zonder externe speaker...dus zou via speakers moeten lopen, moet dus eea gaan losmaken ben ik bang..... is daar ook een soort van handleiding voor?
 

hemi24

Forumguru
asbak open en omranding rond radio en climatronic van onder af aan rustig lostrekken. kan iets zwaar gaan, maar het plastic is een stuk sterker dan je denkt...

de 4 torx schroefjes rond de nexus verwijderen, en je kunt de hele unit naar je toe halen.
 
Ik ben ook al een tijdje bezig om het geluid via de speakers te krijgen. Het schijnt dat je een speciale stekker nodig hebt om het geluid via de Nexus te krijgen. Ik ben al een tijdje op zoek naar zo'n universele stekker die erop past,maar nog niet kunnen vinden.
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]
Bericht verplaatst. Er is een Car audio, video, navigatie en andere gadgets forum voor dit soort vragen :aangenaam:
[/MODERATORBREAK]
 

Espott

Lid
mmm....mijn carkit is al helemaal aangesloten dus het nou niet aan de stekkers mogen liggen....tenzij er eentje losgeraakt is ofzo....ga de boel maar ff losmaken en kijken...
 

Espott

Lid
Hoi henkus,

Nog ff een vraag. Is het gelukt met het kabeltje? waar heb je hem gekocht en kon je hem zo aansluiten op de radio en de carkit?

alvast bedankt voor de moeite.

groet,

erik
 
Oeps. Nee,heb ze nog niet gekocht. Ben niet zo snel. Heb nu even een los Bleutoothdingetje in de auto. Moet het wel gaan doen. Verwacht dat ik ze gewoon bij de dealer kan halen. Ben er al eens geweest om te vragen voor een stekker en toen vroeg hij mij wat voor een soort carkit ik in de auto had,wist toen nog niet dat er losse stekker te halen waren.
 

Espott

Lid
Ben er inmiddels helemaal achter....er zat een defecte speaker op mijn Ck7W en die bungelde ergens in de carroserie :crazy: tja daar gaat ie vanzelf stuk. Heb me helemaal suf gezocht. Ik moet dus een nieuwe speaker a € 19,00 kopen of een mutebox met kabeltje voor de CK7W a € 55,00...dat laatste is toch mooier gaat het geluid over je speakers. Als je de partnummers wil hebben:
Kram Mutebox VW Delta Radio/ VW RNS Navi/VW MFD Navi 68280
Kram Interface lead Nokia CK-7W 68856
verkrijgbaar oa bij de navishop.

groet,
 

hemi24

Forumguru
Niet doen!!! CK-7W kun je gewoon aansluiten op de ingang van de Nexus (Mute + Line-in+ en -); Dan krijg je gewoon geluid via de boxen als deze in de mute gaat!

Onzin dat je daar een mutebox voor nodig hebt...
 

Espott

Lid
het probleem is dat de radio wel mute maar dat het geluid vervolgens niet over de speakers gaat....dit zou niet mogelijk zijn zonder mutebox is mij verteld....
 

hemi24

Forumguru
Lulkoek, mute kabel aansluiten op de daarvoorbestemde ingang (TEL MUTE) en de luidsprekerkabel van de nokia carkit verbinden aan de Nexus (TEL AF+ en TEL AF-).

Werkte bij mijn Nexus ook altijd prima.

MFD2Wiring.jpg
 
Bovenaan Onderaan