Vraagje mbt Columbus

• Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Hallo,

het is alweer enige tijd geleden dat ik weer Skoda ga rijden (om precies te zijn 3jaar).
Ik heb even een uitstapje gedaan naar Renault i.v.m. de bijtelling van 14%, maar straks toch weer terug.

In mijn vorige Octavia Businessline had ik een Columbus welke op gewelddadige manier is overgegaan naar een andere eigenaar, gestolen dus.

Nu in mijn toekomstige Octavia Businessline komt er weer een Columbus.

Nu mijn vraag: is het nog steeds zo'n prachtig systeem die iedereen wil hebben, dus ook diefstal gevoelig?
Of heeft men nu een oplossing om e.e.a. diefstalonvriendelijk te maken?

Oknot

Forumguru
@Zwolly1970 , nog even populair bij het dievengilde. Er zijn wat "oplossingen" bedacht. Maar in mijn optiek is dat het allemaal ook niet. Allereerst kunnen ze anti diefstal schroeven monteren. Op die manier weet je dan ook zeker dat je dashboard gesloopt wordt en als ze het ding er niet uitkrijgen gaat er geheid een schroevendraaier door je scherm. Er is nu ook de fantastische uitvinding genaamd "Navilock". Hierbij worden er boven de 4 hoeken vd columbus stalen bevestingsnokken geplaatst waarop je een stalen plaat met slot kan bevestigen. Los vh feit dat het nogal lelijk staat (mijn mening) denkt ook hier de gemiddelde dief wel dat ie het los krijgt met alle bijhorende schade van dien.
. Kortom niet echt fantastische oplossingen als je het mij vraagt. download (2).jpg download.jpg download (1).jpg

D

Deleted member 20094

Klopt idd! Zal een O3 gaan worden.

Of dan toch maar een after-market oplossing? Maar welke evenaart of overtreft de Columbus? Uiteraard wel alle functionaliteiten behouden vanaf het stuur.

In m'n vorige O2 had ik toen een Pioneer met afneembaar scherm, maar kom deze niet bedienen vanaf het stuur.

Bovenaan Onderaan