Vraagje Karoq algemeen.

Henry Mr B

Nieuw lid
HI allen, ik ben op oreientatie route voor een Karoq.
zelf rijd ik nog met een Citroen C4 Picasso ( Space tourer) uit 2015.
ik zie veel Karoqs staan welke tussen de 30.000 en 50.000 km gedraaid hebben uit 2023.
Dit is wel het jaartal waar ik naar kijk of een jaar ouder.
Wat kan ik verwachten van deze wagen? Met name de Sportline met DGS automaat ik weet helemaal niks van deze wagens behalve dat ik ze mooi vind.
Wat zijn de zwakke punten van dit type? Of van dd karoq line?
Bvd voor de feedback Henry

hemi24

Donateur
Met de aankoop van een Karoq, zeker met dergelijke leeftijd en km-standen kun je vrijwel nooit een buil vallen…

Je zou ook nog naar het broertj/zusje kunnen kijken, de Seat Ateca; vrijwel identieke wagens; al ben ik persoonlijk meer gecharmeerd van het interieur van de Karoq.

HenkBNS

Actief lid
Hi Henry, Ik heb een Karoq 1.5 DSG 2023 Sportline.
En kan hem van harte aanbevelen, heb er nu 40k opzitten.
Waar je aan moet denken is:
Welke opties wil ik, want dat kunnen er veel zijn:
Trekhaak, opendak, welke multimedia, verwarmingen, wielen ect. Dat is persoonlijk en hoeveel je er voor over heeft. Een sportline is al standaard aardig uitgerust.
Rijd heerlijk en nooit problemen gehad. Trekt vlot op, kijk is rond op het forum. Verder sluit ik me aan bij de opm van Hemi24. Suc6

Henry Mr B

Nieuw lid
Hi Henk dank voor je response.
De Sportline is ook mijn favorite.
gezien mjn 2.05 mtr lengte heb ik dus deze optie bedacht . Had reeds in een sportline gezeten dat voelde goed.
Het kan mij niet gek genoeg qua snufjes maar budgedtair gezien moet ik pas op de plaats houden .
Heb reeds een top 5 gemaakt van diverse uitvoeringen. Van 2022 tot 2024 en tot 36000 € Daar zit wel wat tussen wat ik mooi vind.
de enige ervaring met de skoda is de kodiaq die had ik gehuurd op lanzarote.
dat reed en zat erg comfortabel.
Maar qua grote niet nodig..
Ik ga op mn makkie bladeren op het forum en verder mijn interesses uitwerken .

1983jeroen

Forumguru
Heb je al eens gereden met een Karoq?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel beperkt met een Kodiaq van dezelfde leeftijd.
Daar viel me het windgeruis op de snelweg ontzettend negatief op. Misschien heeft de Karoq daar minder last van...
Met jouw lengte zou ik ook kijken of de zitting van de stoel uitschuifbaar is (als dat op een Karoq überhaupt kan)
Had dat zelf nooit eerder, maar nu ik dat wel heb merk je pas hoe kort de meeste standaard stoelen zijn.

De 1.5TSI is een fijne motor en DSG maakt het heel relaxed rijden.

Ikzelf kom uit een C3Picasso en wat me bij de Karoq het meest trof is de verpletterende hoeveelheid gadgets en electronica. Dat zal natuurlijk niet een specifieke Karoq-eigenschap zijn, maar ik voelde me de eerste weken wel overbluft door Het Systeem. Maar het went snel en ik heb er nog geen meter spijt van gehad. Enig nadeeltje: het is geen Citroën... :maakmegek:

Henry Mr B

Nieuw lid
JA gadgets te over , de Citroen zit en rijd fantastisch daar kunnen weinig europeanen aan tippen .
Maar ff wennen en je weet niet beter meer. Maar over gadgets gesproke .mijn C4 Picasso zit ook vol met gekkigheid..

DareDevil

Actief lid
Hi Henk dank voor je response.
De Sportline is ook mijn favorite.
gezien mjn 2.05 mtr lengte heb ik dus deze optie bedacht . Had reeds in een sportline gezeten dat voelde goed.
Het kan mij niet gek genoeg qua snufjes maar budgedtair gezien moet ik pas op de plaats houden .
Heb reeds een top 5 gemaakt van diverse uitvoeringen. Van 2022 tot 2024 en tot 36000 € Daar zit wel wat tussen wat ik mooi vind.
de enige ervaring met de skoda is de kodiaq die had ik gehuurd op lanzarote.
dat reed en zat erg comfortabel.
Maar qua grote niet nodig..
Ik ga op mn makkie bladeren op het forum en verder mijn interesses uitwerken .
Hoi Henry Mr B,

Ik ben zelf 1.98 en rij een Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline echt een aanrader ook met jouw lengte! Ik kan je eventueel een reële inruil indicatie geven ik zit namelijk in de autoverkoop.
Ik heb een geïmporteerde Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline bwj 2024 bij een dealer gekocht, voordeel daarvan is dat ik nog steeds fabrieksgarantie heb. Let op als je gaat kijken dat er vaak opties worden opgegeven en als je dan bij de auto gaat kijken dat deze opties er niet opzitten.

Ik hoor het graag van je.

Bovenaan Onderaan