Vraag velgen

Ben hier nieuw, net voorsteltopic geopend, en gelijk al een vraag. Heb dus een nieuwe Octavia besteld, die wordt afgeleverd met 225/45 banden op 17" velgen, ET weet ik niet, breedte velg is denk ik 7J.
Nu wil ik ook nog winterbanden hebben, en heb in de schuur een stel Audi velgen met bijna nieuwe winterbanden liggen, die voor mijn Audi 200 zijn.
Steek van die wielen is 5x112, de maat van de velgen is 7,5Jx15, ET 35 en er zitten 195/65/15 banden op. Weet iemand, of heeft iemand enig iedee of die wielen gaan passen onder de Octavia? Ik heb 'm besteld met sportonderstel.

PS: als dit in een ander topic moet hoor ik het graag.

Groet Robbert
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
15-duim is volgens mij niet gehomologeerd voor de Octavia tenzij in de 1.2TSi en de 1.6 TDi versies.
Een velg met breedte 7,5J zal m.i. ook te breed zijn voor sneeuwkettingen.
 

MeneerB

Forumguru
steekmaat.nl zie hier uw antwoord... klikkerdeklik

Sorry maar heel onvolledig en fout: ET47 bij welke velg breedte ?
ET47 komt in de "officiële" O3 tabellen niet voor.


@rjverbrugh:
15 inch velgen kunnen zoals gemeld hierboven alleen op de 1.2TSi en 1.6 TDi en dan officieel in 195/65/15 met 6J velgen en ET43
Voor 7.5J zal de ET waarde eerder hoger moeten dan lager. Dus de combi 7.5J ET35 zal niet gaan werken.
 
Okay, dan gaat die vlieger dus helaas niet op. Had inmiddels ook op het audiforum gekeken voor velgen en als ik het goed begrijp zijn de velgen dus een halve inch breder en gaan 8mm minder ver naar binnen, dus steken ongeveer 2cm verder naar buiten. Maar sowieso niet toegestaan onder 2.0 TDI

Dus maar opzoek naar 16" stalen velgen en 205/55 banden.

dank voor de info.
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Als je sneeuwkettingen wilt kunnen omleggen, dan moet je goed uitkijken.
Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor Rial Bavaro velgen 6,5Jx16 en daarop een Goodyear Ultragrip 9 in 205/55 R16 91H. Daar een setje Maggi The One kettingen erbij.
Kunnen we de winter wel mee door.
 
Bovenaan Onderaan