Vraag over verlichting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kelvin

Lid
Hey iedereen!

Ik ben van plan binnenkort de nieuwe lampen serie van Philips te gaan kopen (Power2Night)

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/consumer/carlighting/products/for_your_car/power2night/power2night.php?main=nl_nl&parent=1&id=nl_nl_car_lighting&lang=nl

Filmpje: http://www.halfords.nl/images/Flash/Power2night/flvplayer2.swf

Zijn er mensen hier die ervaringen hebben met deze lampen.

Weet iemand hoe het zit met eventuele politie controles, ik dacht namelijk altijd dat blauwe tint in je verlichting niet mocht.

Thanks alvast.

Gr
Kelvin.
 

Fabia

† In Memoriam
Het enige wat ik gemerkt heb is dat de lampen redelijk snel door branden doordat de boordspanning bij VAG produkten te hoog is. Ik had Nightguide en die brandde met nog geen 8 maanden door. Dus ik ben wat voorzichtiger geworden met het aanschaffen van dure speciale lampen.
 

Octavia_II

Actief lid
heb goeie ervaring gehad met de VisionPlus van Philips.
Lichtopbrengst is er goed en de kleur is witter als de standaard halogeen lampen. Qua levensduur gingen deze lampen +/- 40.000 km mee (iets langer dan een jaar)

Charlie
 

SkodaMan

Actief lid
Ik heb goede ervaringen met Philips NightGuide lampen maar ze zitten er nog niet zo lang in: 18 maanden (30.000 km). Er zit meer blauw in het licht (minder geel) en dat geeft een mooi helder resultaat.
 

DJNeO

Actief lid
zooo dan.... dus jullie H7 lampen gaan 40 duizend kilometer mee??? dan heb ik ff pech... Ik rij met deze lampen (vind ze erg fijn Kelvin en niet verboden)
maar 30 is bij mij echt het max geweest dat ik ermee heb gehaald... en dat is dan een half jaartje tijd...

Bij de autoboer waar ik de lampen haal kreeg ik op de vraag hoelang ze mee moeten gaan de melding dat H7 over het algemeen snel doorbrand... (sneller dan H4...)
 

Wallie

Lid
Rij altijd met licht aan, bij iets van 41.000 ging de eerste, gelijk maar allebei laten vervangen.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoelang de Power2Night's meegaan, ziet er leuk uit, maar ook niet bepaald goedkoop... (denk niet dat de leasemaatschappij ze voor me gaat betalen
smile.gif
)
 

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

Het enige wat ik gemerkt heb is dat de lampen redelijk snel door branden doordat de boordspanning bij VAG produkten te hoog is. Ik had Nightguide en die brandde met nog geen 8 maanden door. Dus ik ben wat voorzichtiger geworden met het aanschaffen van dure speciale lampen.

[/ QUOTE ]


Bij de seat dealer hebben ze daar weerstandsdraaden voor, die zet je tussen de voedingskabel + van de lamp en dan gaan ze langer mee.( boordspanning is dan iets lager ) En wat ook wil helpen is de moterkap niet dicht doen als de lampen aan staan
 

Fabia

† In Memoriam
Ik moet zeggen dat je met die Nightguide lampen behoorlijk veel lichtopbrengst heb. Wat dat betreft zijn ze echt goed. Zou je bij de Skoda dealer dat ook kunnen laten doen? Want ik begreep dat de boordspanning bijna 14volt ipv 12volt. Vandaar de korte levensduur van die dure lampjes.
 

TurboBooster

Forumguru
De boordspanning bedraagt bij alle auto's zo'n 13,6 / 14,4 Volt. Deze spanning is hoger dan de normale 12 Volt daar anders de accu niet of veel te langzaam zou worden geladen.

De nieuwe generatie halogeenlampjes die beweren dat ze 50% en soms nog meer lichtopbrengst hebben, worden veel heter ondanks dat ze gasgevuld zijn.
Dit verkort de levensduur aanzienlijk.
Het komt er op neer dat de huidige halogeenlamjes aan het maximale rendement zitten wat technisch haalbaar is.
Dat is mede de reden dat de autoindustrie steeds meer overstapt op zg. gasontladingslampen.

TB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan