Vraag over hoe bestellen of opmeten remblok voorzijde?

Hallo allemaal,



Ik ben in het bezit van een Skoda Fabia bwjr 2003



Gegevens voertuig 47KW SKODA FABIA I (6Y2) | 1999.08-2008.03 - 1.2 - 1198ccm 64pk

Kenteken 91-NF-RL 1e reg: 22-08-2003.

Motorcode AZQ



Nu ben ik op het wwweb op zoek naar remblokken voor mijn skoda nu kan dat meestal met opgave kenteken



Maar dan kom je toch uit op verschillende model en maat voeringen dus hoe weet of kom je erachter dat het juiste artikel besteld wordt ?



Ook al gebeld met klantcontact of helpdesk van online shops maar advies is dan het oude bekijken.

En op te meten.



In het kort nog eens mijn vraag is er een eenvoudiger manier om erachter te komen en zo ook hoe wordt een remblok gemeten Uitleg vraag [betreft maten remblok ]zie afbeelding.

upload_2022-2-5_16-23-21.png
 

Tees

Donateur
T zou onderdeelnummer 6N0698151C of 6Q0698151 of 6Q0698151A zijn, afhankelijk van of je geen (1e optie) of wel (2e en 3e optie) stuurbekrachtiging hebt. PR code 1LM is 1e optie. 1LQ of 1LR 2e, 1LN 3e optie. De PR codes kan je vinden op een sticker voorin je onderhoudsboekje en achterin bij t reservewiel.

En het wordt door velen hier gewaardeerd als je je even voorstelt in de Meet en Greet.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tees,

Bedankt voor je reaktie en uitleg optie n1 stuurbekrachtiging heb ik wel dus valt af.

Dan Pr code`s had ik ook al bekeken maar zie niet een code of geen idee waar de code moet staan
wel bij meeruitvoering daar rechts van zie ik diverse codes maar geen van de genoemden er tussen.

En mij voorstellen bij Meet en greet ga ik straks zeker nog doen was eerst gefocust om post te plaatsen.

Groet Joop.

Ps: afb stikker
 

Bijlagen

  • sikker skoda fabia.jpeg
    sikker skoda fabia.jpeg
    202,7 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
De 3e optie die @Tees aangeeft, heeft alleen een extra A als onderdeelnummer, die letters aan het eind geven alleen de versiecode van een onderdeel aan. Als een onderdeel in de loop van de tijd een aanpassing krijgt, wordt die letter veranderd, vaak zijn onderdelen met verschillende eindletters uitwisselbaar maar check dit wel eerst: je hebt bijvoorbeeld kans dat versie A wel compatibel is met versie D en F maar niet met B, C en E die dan onderling wel weer compatible zijn. Dat moet vooraf even goed gecheckt worden in bijvoorbeeld ETKA (Elektr. Teile Katalog).

Ik weet niet of je alle optiecodes van jouw auto hebt uitgezocht, mogelijk dat er een vergelijkbare code staat voor het remsysteem. In elk geval heeft de Fabia I 3 verschillende merken remsysteem gehad, en mixen van onderdelen van die merken in één auto is niet aan te bevelen. Die verschillende merken zijn min of meer random gebruikt, bij wijze van spreken 3 Fabia's die achter elkaar van de lopende band afgekomen zijn, kunnen allemaal een ander merk remsysteem (en bekrachtiging en ABS) hebben.

Joop overigens opvallend dat jouw Fabia blijkbaar nog een mpi-blok heeft, mijn vorige Fabia was zo'n 3 maanden ouder en had het 1.4 16V blok (75pk), en bijna alle Fabia's die in 2003 op kenteken zijn gezet hebben geen mpi-blok meer. Mijn idee is dat jouw auto een poos ergens op voorraad heeft gestaan voor ie op kenteken is gezet.
 

Tees

Donateur
Hmmm, ja, dat probleem heb ik ook al eens gehad...lastig idd. Wat je nog kan doen is de doorsnede van de schijf te meten: die met de A erachter heeft een schijf van 288 mm, die zonder A 256 mm. Dat verschil moet wel te meten zijn zonder t wiel eraf te halen.

@Cordoba dat van die A dacht ik ook, maar is in dit geval een andere maat, had t even nagezocht. En de 1.4 MPI is idd vervangen in 2003 door de 16v, maar TS heeft de 1.2, en die is volgens mij nog de hele 1e generatie gebruikt.

@redriver op kenteken zoeken heeft in dit soort gevallen geen zin, je krijgt dan altijd meerdere opties, als het een goede site is met de melding erbij 'onderdeel controleren voor bestelkint'.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Je hebt gelijk @Tees ik had even over "1.2" heen gelezen, en omdat de MPI-blokken ook 64 of 68 pk hadden, ben ik daar de fout in gegaan.
 
Goede morgen,

Allemaal bedankt voor de reakties en meedenken, pff wel een opgave om online te bestellen.
Niet geweten dacht gewoon kenteken invoeren en klaar is het maar dus niet maar goed nog even een vraag.

@redriver dus als ik jou begrijp is het moeilijk om met kenteken te zoeken, nu wil ik remblokken en remschijven van het merk bosch bestellen kan iemand zien of dit kan op mijn skoda fabia? Ps hier onder de gegevens via autodoc!

gegevens:
BOSCH 0 986 424 364 Remblokkenset Vooras, 50, Met anti-kreukplaat, Met plunjerclip
Artikelnummer: 0 986 424 364
    • Bouwjaar vanaf: 02/2003
    • Bouwjaar tot: 04/2007
    • Inbouwplaats: Vooras
    • Slijtageindicator: 50
    • Voor PR nummer: 1LQ, 1LR
  • Hoeveelheid: Set assen
  • Hoogte (mm): 54,6

gegevens:
BOSCH 0 986 478 853 Remschijf Vooras, Binnen geventileerd, Geventileerd, Gecoat, High carbon
Artikelnummer: 0 986 478 853
    • Bouwjaar vanaf: 02/2003
    • Bouwjaar tot: 04/2007
    • Inbouwplaats: Vooras
    • Voor PR nummer: 1LQ, 1LR
  • Diameter (mm): 256
  • Remschijftype: Geventileerd, Binnen geventileerd
  • Centrering-diameter [mm]: 65
 

Tees

Donateur
Goede kans dat het de goede is, met een 1.2 hatchback lijkt me de kleinste schijven de logische optie. Maar meten is weten!
Bosch is prima, ik heb zelf een paar jaar terug Brembo gemonteerd. Allebei A-merk, dus niets mis mee.
 
Hallo Tees,

De maten zoals dikte 22 mm en diameter 256 mm komen overeen en alleen heb ik geen idee wat als laatste staat is!

zoals centrerings-diameter [mm] 65 ??

Verder lijkt mij alles overeen te stemmen met elkaar. En ter info ik heb FS III remzadels en ik meen ergens gelezen te hebben dat daar remschijf 256 mm in moest en ook nog gemeten op auto dat was correct.


Goede kans dat het de goede is, met een 1.2 hatchback lijkt me de kleinste schijven de logische optie. Maar meten is weten!
Bosch is prima, ik heb zelf een paar jaar terug Brembo gemonteerd. Allebei A-merk, dus niets mis mee.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Die 65mm klopt iig wel, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als de diameter klopt én je weet nu dat je FS III remmen hebt, dan is dit wat je moet hebben.
 
Bovenaan Onderaan