Vraag: Octavia Elegance betr. telefonie en dealerkeuze

Hallo iedereen,

Nog enkele dagen te gaan en dan mag ik mijn nieuwe lease auto bestellen, een 1.2 TSI DSG Octavia Elegance echter zit ik nog met wat dillema's.

Met name het bluetooth gebeuren zit me dwars. Ik lees veel negatieve dingen over de mObridhe bluetooth kit, achteraf inbouwen zou een optie zijn geweest. Cartronic heeft een kit, maar ook daarvan lees ik op het forum dat er nu toch problemen zijn in combinatie met de amundsen.

Blijft nog over de Fiscon Kufatec maar ook daar hoor schijnen weer wisselende verhalen over te bestaan, echter zou dit wel een van de weinige zijn die fatsoenlijk werkt met de amundsen.

Als laatste kreeg ik van mijn lokale dealer geen eenduidig antwoord, als ik een multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel neem, zitten hier dan wel of niet de telefoonknoppen op. Of worden deze pas ingebouwd tezamen met de bluetooth carkit (hetgeen mij zou verplichten tot de aanschaf van de mObridge?)

Dan nog de kwestie dealer keuze, mijn lokale dealer in de regio zuid-limburg wil niets voor mij betekenen. Ik doel dan op een navigatie systeem (gratis amundsen), of gratis bluetooth-telefoon carkit. Sommige mensen krijgen een trekhaak geregeld, ik wil gewoon een navi of een carkit.

Heeft iemand ervaring bij dealers waar dit recentelijk wel gelukt is. Mijn collega's zijn te spreken over Skoda Center Utrecht 'De Meern' echter wil ik wel voorbereid het gesprek aan gaan. Dus wellicht dat men hier ook nog iets interessants te melden heeft?

alvast bedankt voor jullie reacties

Ron-e

Lid
Ik heb zelf de parrot mki9200 in laten bouwen achteraf. PRima systeempje.
Dit in combinatie met de Columbus werkt goed. (tenminste geluid muziek gaat uit en telefoon aan, en andersom) Ik heb dan wel een extra knoppen kastje om het stuur, maar vind het er wel oke uitzien.

Er staat ik mag een nieuwe wagen uit kiezen, gaat het om een lease? Zo ja, Waarom neem je niet de businessline?

Ik heb zelf de parrot mki9200 in laten bouwen achteraf. PRima systeempje.
Dit in combinatie met de Columbus werkt goed. (tenminste geluid muziek gaat uit en telefoon aan, en andersom) Ik heb dan wel een extra knoppen kastje om het stuur, maar vind het er wel oke uitzien.

Er staat ik mag een nieuwe wagen uit kiezen, gaat het om een lease? Zo ja, Waarom neem je niet de businessline?

De reden waarom ik dat niet doe is, omdat de businessline ca. 40 tot 50 eu per maand hoger uitvalt. Nu past dat nog wel in mijn budget (bijbetalen moet ik toch al) maar ik vind de meerwaarde van xenon, park sensors voor en een navi (is dat nog wel de columbus -vanwege de diefstallen dacht ik dat ze geen columbus meer inbouwen in lease bakken- ?) niet te rechtvaardigen.

De elegance is voor mij compleet zat, ik mis alleen de navi en het telefoon gebeuren, nu kan ik wel een tomtom en een parrot kopen maarja dan investeer ik liever en rij ik vier jaar met plezier rond in een auto waar in mijn ogen alles erop en eraan zit.

Darkside

Forumguru
De amundsen heeft idd wat problemen met de verschillende BT kits. Met name mObridge. En ook fiscon.
Nu hoef je natuurlijk geen van beide te nemen. De huidige OEM module kan namelijk behalve rSAP ook met HFP overweg en pakt grofweg de meeste telefoons. En deze werkt wel gewoon met de amundsen.
Maar wil je nu wel of geen Navi? En met een columbus werken de andere modules ook goed.

De amundsen heeft idd wat problemen met de verschillende BT kits. Met name mObridge. En ook fiscon.
Nu hoef je natuurlijk geen van beide te nemen. De huidige OEM module kan namelijk behalve rSAP ook met HFP overweg en pakt grofweg de meeste telefoons. En deze werkt wel gewoon met de amundsen.
Maar wil je nu wel of geen Navi? En met een columbus werken de andere modules ook goed.

Ik wil alleen een navi als deze ook goed werkt met de telefoon carkit. Misschien een raar standpunt maar ik wil dat die 2 dingen naadloos op elkaar aansluiten anders hoef ik het niet en ga ik er niet 30 eu per maand + bijtelling over betalen, dan koop ik wel een tomtom en een bluetooth oortje. Het moet werken en anders niet, alleen dan pak ik de amundsen mee.

Darkside

Forumguru
Dan zal ik de OEM module adviseren. Deze zou gewoon zonder problemen moeten werken (ook met de amundsen).

Hlsmn

Nieuw lid
Car-Tronic met Amundsen

Ik rij nu al een week met de Cartronic BT met Amundsen en Multifunctioneel stuurwiel. Ik ben dik tevreden deze werkt echt. Maar pas op alleen met de nieuwste Amundsen. Maar de fabriek monteert deze al sind afgelopen zomer.
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12643 Bericht #42 geeft alle info.

Neem een Businessline dat geeft extra de Amundsen en het Multifunctionele stuurwiel en daarmee werkt het perfect.

Cartronic achteraf inbouwen en de trekhaak ook. Goed voor de bijtelling.

Je dealer heeft nauwelijks marge op de auto. Op de accessoires zit nog enige winst dus daar zal je het moeten proberen. Maar gun je dealer ook wat dan kan je later ook je onderhoud goed laten uitvoeren.

De kaarten voor de Navi moet je niet nemen. Zoek eens op Marktplaats daar zijn ze te vinden.

octavia-gek

Actief lid
ik heb Fiscon Kufatec op mijn columbus achteraf laten inbouwen bij cartronics en sinds mei 2010 werk ik ermee in combinatie met een nokia.
Hij werkt bijzonder goed, geluid is op en top en iedereen kan mij heel goed en duidelijke horen, telefoonboek wordt steeds netjes bijgewerkt en is mooi overzichtelijk. ik had voorheen een parrot maar wil hem niet ervoor terug hebben. die losse dingen op het dashboord is voor mij niet bestemd, ik vind het een rot gezicht in de auto.

Spaced

Senior Member
is dat nog wel de columbus -vanwege de diefstallen dacht ik dat ze geen columbus meer inbouwen in lease bakken- ?)
Ja? Deze is gewoon leverbaar. Misschien heeft de leasemaatschappij het liever niet vanwege een verzekerings issue, maar ik zou niet inzien waarom je deze niet zou inbouwen c.q. leveren.

maarja dan investeer ik liever en rij ik vier jaar met plezier rond in een auto waar in mijn ogen alles erop en eraan zit.
Pak dan de elegance businessline met (al dan niet premium) telefoonvoorbereiding. 't is even een investering, maar als ik al die losse rommel bij collega's in de auto zie, ben ik blij dat ik het extra geld heb geinvesteerd. Ik zit dagelijks 3 tot 4 uur in de auto, dan moet het ook gewoon PERFECT zijn. Armoedige troep als parrot (zelf lang zat gehad, werkt op zich prima) op je dashboard geschroefd doet in mijn optiek afbreuk aan het rijplezier. (nogmaals, mening, geen feit!)

Ron-e

Lid
Laat het inderdaad bij een mening, mijn parrot troep van 300 euro zonder bijtelling doet het echt veellllll beter dan die af fabriek blue toet van +500euro... maar das een mening.

Spaced

Senior Member
Ik heb zowel een parrot gebruikt als mijn huidige oplossing, kan niet zeggen dat de een nou heel veel beter is dan de ander. Het feit dat alles volledig geintegreerd is, gaf voor mij de doorslag. Maar zoals je al aangaf: het is een mening :tongue: En daarbij ook afhankelijk van budget. Echt heel goedkoop is de af-fabriek optie inderdaad niet echt te noemen (moest ook even 2 keer slikken toen ik dat bedrag zag :( )

octavia-gek

Actief lid
Laat het inderdaad bij een mening, mijn parrot troep van 300 euro zonder bijtelling doet het echt veellllll beter dan die af fabriek blue toet van +500euro... maar das een mening.
Fiscon Kufatec achteraf laten inbouwen alles keurig geintegreerd, werkt goed met maxi-dot, smsjes, in en uitgaande en gemiste oproepen in 1 oogopslag te zien, bediening via je stuurwiel of via je navigatiescherm. kosten voor achteraf inbouw waren 465,00 en geen bijtelling en faktuur gedeclareerd bij werkgever.
Het werkt echt super, kan geen parrot tegenop.

elcocheSKODA

Actief lid
Dan nog de kwestie dealer keuze, mijn lokale dealer in de regio zuid-limburg wil niets voor mij betekenen. Ik doel dan op een navigatie systeem (gratis amundsen), of gratis bluetooth-telefoon carkit. Sommige mensen krijgen een trekhaak geregeld, ik wil gewoon een navi of een carkit.

Heeft iemand ervaring bij dealers waar dit recentelijk wel gelukt is. Mijn collega's zijn te spreken over Skoda Center Utrecht 'De Meern' echter wil ik wel voorbereid het gesprek aan gaan. Dus wellicht dat men hier ook nog iets interessants te melden heeft?

alvast bedankt voor jullie reacties

Welke lokale dealer??
Heb zelf zowel met Primair (Sittard) en Bollen (Maastricht) goede ervaringen. Waarbij het in beide gevallen wel om privé auto's gaat.
Ook Auto Noordhoek (Tilburg) is aan te raden.

Geen Columbus meer, maar een Zenec ZE-NC2010

Ik heb achteraf de standaard Skoda Bluetooth module laten inbouwen + de Columbus. De systemen werken prima samen en het scheelt aardig wat bijtelling. Werkt nu al zo'n 2,5 jaar. Mijn Columbus is gelukkig nog nooit gejat.

Binnenkort ga ik een nieuwe O2 bestellen. Weer een lease auto, maar geen Businessline. Gewoon de normale Elegance. Ook nu laat ik weer navigatie en carkit achteraf inbouwen + alarm. Wegens de diefstalgevoeligheid van de Columbus denk ik er over om een Zenec ZE-NC2010 te nemen. Hopelijk krijg ik hier geen spijt van, want de Columbus is echt een geweldig apparaat.

Hlsmn

Nieuw lid
@loewie1984:
De opmerking in de link slaat op de "oude" Amundsen. Dit vertellen ze ook als je bij Cartronic om info vraagt.

@octavia-gek:
@oawinkel:
Bijna alle BT sets werken goed met een Columbus (RNS510)
Maar het prijsverschil is aanzienlijk en de Amundsen is standaard op de Businessline.

Darkside

Forumguru
Ja de columbus is duurder. Maar als je zoals ik een Elegance Business LIne hebt kan je dus wel voor de mObridge kiezen. Heb deze combi sinds vandaag en alles (op SMS na) werkt perfect met mijn HTC Desire (android). Zowel op de Columbus als op de Maxidot.

octavia-gek

Actief lid
ik heb de elegance businessline en daar wordt de Columbus standaard in geleverd, incl. alarm . alleen de Fiscon Kufatec laten inbouwen op de Columbus.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan