Ik snap de twijfel niet zo goed. Wat is de alternatieve keuze?
Actieradius is sterk afhankelijk van je rijstijl én hoe slim je zelf de regenererende werking weet te gebruiken.
Ik had vooral mijn twijfels over de actieradius, mede vanwege het gewicht van de auto (1,8 ton). Je hebt gelijk: het hangt deels af van de regeneratie, maar uit praktijkervaringen blijkt dat die niet heel veel energie terugwint.
De auto is inmiddels besteld en wordt eind augustus geleverd. Het gaat om de Business Edition PHEV in het zwart, met onder andere het parkeerpakket, cognac-leder, comfortpakket plus, DCC, Sunset Pack en het Familiepakket. Ik hoop geen problemen te krijgen met de software of sensoren. De afgelopen 4,5 jaar heb ik zonder problemen in een Karoq 1.5 Sportline DSG gereden. Die heeft ook DCC, ACC, Side Assist – allemaal fijne systemen. Het enige minpunt was de 7-traps DSG: rond de 95.000 km moest daar al iets aan worden gerepareerd, wat neerkwam op een factuur van €5.000, waarvan €1.000 coulance werd gegeven. De bak begon te slippen. Bij 115.000 km moest vervolgens ook nog de DSG-pakking worden vervangen. Toen ik vroeg waarom dit niet tegelijk met de eerdere reparatie was gedaan, kreeg ik als antwoord: "Toen was de pakking nog goed." Vreemd antwoord, als je het mij vraagt.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij Pouw (VAG-dealer).