Vraag dashboardkastje Skoda Fabia III

Hirvi_69

Donateur
Tijdens het verkennen van onze nieuwe Skoda zie ik in het dashboard kastje zie ik deze twee "gaten". Mijn vraag is wat hoort hier te zitten?

SFC Dashboard.png
 

hemi24

Forumguru
Voor jouw wagen zit daar wat er hoort te zitten; wat je waarschijnlijk bedoelt is: “wat zou daar kunnen zitten?”

De handleiding van de Fabia III geeft zo geen opties die in de openingen passen…
 
Laatst bewerkt:

Hirvi_69

Donateur
@hemi24 Dat klopt :giggle: maar i.v.m. hergebruik uit VW of andere modellen wel nieuwsgierig wat het doel van deze twee plekjes is.
Bij de Roomster sommige van dit soort simpelle zaken ontdekt en hergebruikt, was o.a. kofferbakverlichting.
 

Pindasaus

Forumguru
Bij andere VAG-auto's zitten in het handschoenenkastje wel eens het resetknopje van het TPMS-systeem en een knop om de kofferbak te vergrendelen. Het idee van dat laatste is dat je je autosleutel af kan geven om iemand anders te laten parkeren.
 

Hirvi_69

Donateur
Hmm dat lijkt wel een match @Pindasaus was wel aan het kijken of het iets voor verlichting kon zijn, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Bedankt voor je reactie
 

EdK

Forumguru
Volgens mij zijn de verlichtings lampjes meer rechthoekig in die dashboardkassies ....
En gaan dus niet passen in die vierkante gaten
 

LongTimeAgo

Senior Member
Ook net even bij mijn voorloopauto gechecked en dit is toch echt wel een redelijk uitgebreide versie voor een Fabia (combi) uit 2020... Maar ook 2 loze vierkantjes zoals de foto hierboven.
Tevens niets in het boekje terug te vinden.

Wellicht is het een optie voor in het buitenland only.
Maar wat er dan zou kunnen zitten...

Wellicht een Airco schakelaar. Sommige auto's hebben een optie om het dashboardkastje (of een deel in het dashboardkastje) te koelen voor bijv een blikje of 2. Via die knop daar kan je deze dan aan/uit schakelen.
Mijn Fiat Stilo had dat ook. in het dashboard kastje zitten. (Weliswaar had mijn Stilo niet eens een airco, maar de schakelaar zat er wel in! :ROFLMAO:)
 

jesse_s93

Donateur
Klopt @hemi24, de Fabia III heeft geen separate navigatie module in het dashboard kastje zoals dit bij een octavia of superb wel is. De Amundsen, Bolero of Swing betreft een alles in één unit, zowel het display als de unit. Derhalve zit er een opening aan de zijkant van het dashoardkastje, bij de middenconsole, om direct de sd-kaart in de module te kunnen stoppen.
 

LongTimeAgo

Senior Member
Argh, dat plaatje kan ook gewoon niet even een paar pixels groter?! Dan konden we zien wat er nou op die vierkantjes zit/zat! haha
 

jesse_s93

Donateur
Weer wat geleerd. Ik dacht dat het hetzelfde idee was als de RCD/RNS serie's en vervolgens ook de Swing en Bolero units uit de Fabia/Scala/Kamiq.
 
Bovenaan Onderaan