Voorverwarming slaat niet af

jdg072

Nieuw lid
Hallo, ik rij sinds een paar weken met een Elroq 85. Fijne auto, maar ik zit met een paar vragen.

1ste vraag:

Als ik via de app de auto wil voorverwarmen, lukt dit prima. Het probleem is dat dit na de rit of zelf voor de rit automatisch wordt uitgeschakeld. Dus als je dat vergeet staat dat de dag nadien nog aan?

doeltemp.png

2de vraagje:

Ik heb een 2de gebruiker aangemaakt via het infotainment scherm. Hoe stel je in dat de bestuurderstoel automatisch correct wordt gezet als iemand instapt. Kan dit gelinkt worden aan de sleutel? Is dat gelinkt aan de keuze die krijgt (wissel gebruiker) bij het betreden van de auto? En is dat gewoon set en nummer 1/2 kort indrukken, gelijktijdig indrukken, lanhg indrukken? Bij mij onthoud hij de stoelpositie niet, of ik doe iets niet goed.

Alvast bedankt voor de hulp, Johan

Rallye

Forumguru
Ik begrijp je uitleg van punt 1 niet helemaal. In de topictitel zeg je “slaat niet af” maar in de tekst zeg je “Het probleem is dat dit na de rit of zelf voor de rit automatisch wordt uitgeschakeld”. Schakelt hij nu wel of niet uit? Of gaat het om de timer die ook de volgende dag het systeem weer aan zet?

Het systeem linkt de gebruiker zelf aan de sleutel. Daar hoef je niets aan te doen; de auto onthoudt welke sleutel het laatst bij het account verbonden is geweest. Dat bepaalt hij aan de hand van degene die een deur opent. Jij opent de rechter deur en je hebt de sleutel bij je? Jouw account wordt geladen - ook als je partner iets later de linkerdeur opent en wil gaan rijden. Mocht het ophalen van het account wat vertraagd gaan, dan kun je ook alvast je stoelinstelling (mits voordien vastgelegd via de memory-knop) doen: bij de juiste instelling de memoryknop indrukken en dan de voorkeuzeknop tot je een geluidje hoort. Bij de keuze voor jouw instelling de juiste voorkeuzeknop ingedrukt houden tot de stoel goed staat. Zo werkt het in ieder geval bij mijn Golf.

Bovenaan Onderaan