Voorverwarmen en Skoda octavia IV phev

Jappa

Lid
Deze week was de eerste week dat die op dinsdag opwarmde. Ik helemaal blij. Warmde die vervolgens op de woensdag niet op, donderdag wel en vrijdag weer niet.
Wel heb ik op de maandag en woensdag wat aangepast in de e-manager en bevestigd voor het uitstappen, waarop die de volgende dag opwarmde. Op dinsdag en donderdag niks aangepast, aangezien alle doordeweekse dagen zijn aangevinkt. Zou dat verschil de oorzaak kunnen zijn?

Jessedew

Forumguru
Ik heb er verder geen verstand van, maar mijn ervaring is bij dit soort auto's, als iets niet of juist wel werkt, dan ligt het bijna altijd aan de instellingen die de gebruiker invoert, aangezien je ook al aangaf wat veranderingen te hebben ingevoerd...

Jappa

Lid
Ik heb er verder geen verstand van, maar mijn ervaring is bij dit soort auto's, als iets niet of juist wel werkt, dan ligt het bijna altijd aan de instellingen die de gebruiker invoert, aangezien je ook al aangaf wat veranderingen te hebben ingevoerd...
Dat is mijn ervaring ook. Daarom probeer ik er achter te komen wat ik fout doe.

@Jappa Op welke temperatuur wordt er voorverwarmd? En wat heb je precies aangepast waardoor het dan wel werkte, handig om dit dan te vermelden.
De eerste keer had ik alle dagen gedeselecteerd en weer opnieuw geselecteerd. De tweede keer had ik de temp van 20,5 naar 22 gezet.

Maar het systeem doet wel iets goed, het uitgesteld laden. Want elke keer is die netjes opgeladen en ik controleer ‘s avonds. Dan heeft die niet in een keer vol geladen, maar tot 50%. De rest doet die dus later. Het wel zo dat die op de dagen dat die niet voorverwarmd al eerder klaar is met opladen. Minimaal 20min. Op de dagen dat die wel voorverwarmd staat die nog te laden op het ingestelde tijdstip, maar is de auto wel op 99% lading.

Berghuis

Donateur
Misschien toch de temperatuur iets hoger zetten. Ik merk dus dat met 22,5 graden ook dat ie af en toe wel en af en toe niet voor verwarmd. Met 25 graden geen problemen en werkt het altijd, bij mij tenminste.

Bovenaan Onderaan