Voorstoelen beschermen tegen kindervoetjes

Renkie

Forumguru
Ik heb nu een redelijk simpel hoes om de achterzijde van de voorstoelen om deze te beschermen tegen vuile voetjes van de kids. Maar die hoes is het eigenlijk net niet. Past niet helemaal lekker en is met name te smal.

Heeft iemand van jullie ervaring met een degelijk product om de stoelen te beschermen tegen vuile schoenen van de kinderen wanneer deze in hun kinderstoeltje zitten?

Gaat om een S3, maar denk dat het een universele oplossing zal worden.

Captain Hook

Forumguru
Heel simpel gedacht: vieze schoentjes uit als ze in hun kinderzitjes zitten?

Of zo'n ding erom heen:
ddacb9ed-62d2-4c60-976e-d100a16c5f10.7d387251a0062009016d0ecc00ad1cc5.jpeg

:D

Renkie

Forumguru
Leuk idee, maar daar zal mijn dochter het in de praktijk niet helemaal mee eens zijn denk ik.

Captain Hook

Forumguru
Wat? Met schoentjes uit of die hoesjes?

Wij deden vroeger, toen de kleine nog klein was, ook gewoon modderschoenen/-laarzen uit, voordat we vertrokken.
BTW: dat doe ik zelf nu ook nog steeds.

DommelBelgium

Forumguru
Kunnen kinders überhaupt met hun voeten aan de stoelen als ze op een normale manier op de achterstoelen zitten (zelfs in kinderstoel)? Als er nu één auto is waar dat niet kan ... Of zijn 't al flink doorgeschoten tieners? (want dan verdienen die een tik tegen de oren ... ;) )

JeSko

Forumguru
@DommelBelgium

Onze Nederlandse vrienden zijn doorgaans een stuk langer en zeker de Nederlanders op dit specifieke forum, ruimte is DE kracht van Skoda en daardoor is dit Forum in NL zo gigantisch groot, hier variëren de lengtes erg vaak naar wat ik lees tussen 1.90 en zelfs 2.10 meter. Daar rekening mee houdende weet je al dat hun stoelen heel ver naar achteren staan, en dan zitten de kinderen met hun voeten er echt wel tegen als ze willen.

Zelf heb ik jaren zoiets erin gehad, nooit schade of vuil gehad door toedoen van trappelende kindervoetjes, al ben ik ook maar 1.78. te vinden dacht ik op Bol.com.

20200707_193354_copy_2304x1567.jpg

Tees

Donateur
Je hebt toch allerlei organizers of wat dan ook die je aan de achterkant van je stoel kan hangen? Die zou in dit geval prima dienst kunnen doen tegen de vieze schoenen.

Ik heb zelf hetzelfde probleem, maar heb me erbij neer gelegd dat het zo is. Ik ben dan ook niet zo enorm precies op m'n auto dan sommige anderen hier :-). Doe m'n zoon meestal wel z'n vieze schoenen uit, zodat t probleem beperkt blijft. Ben zelf ook 1.97m, dit was de reden dat de Fabia plaats moest maken voor een Octavia, het paste gewoon niet meer achter mij met zoonlief. Nu gaat t net goed, nog even en z'n benen kunnen naar beneden op recht vooruit en dan is t probleem volledig opgelost.

EdK

Forumguru
en dan is t probleem volledig opgelost.
Haha, en dan krijgen ze een groeistuip en dan heb je hun knieën in je rug ....
Maar de toen nog kleine meid van me vriendin was en is gek van de zee.
Liep met luier om al het water in al stonden er golfen die toen groter waren dan zij zelf.
Maar van kleins af wist ze dat de schoenen en sokken uitgingen voor ze de wagen in ging.
Dus wat had ze uit der zelf op bepaald moment in der rugzakje gedaan ??? Juist de sok pantoffels want dan had ze toch lekkere warme voeten.
Dat der oren en lippen soms blauw van de kou waren dat was niet erg....
Maar goed SU roots , dus thuis is het ook schoenen bij de deur uit !! En heb de gore moed om één stap met schoenen de gang in te doen !!
Dan sta je dus met de mop en emmer te dweilen !!! Zelfs ik !!!

Bakboord1

Forumguru
Tenzij je beige bekleding hebt krijg je met een wat natte doek de stoel weer best schoon is mijn ervaring.
Een paar keer uitleggen waarom ze niet met modderschoenen daar moeten gaan zitten en het vooruitzicht op een Mac flurry als ze het een maand netjes houden doet wonderen denk ik.
ik zou er niet zo’n probleem van maken.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
En inspuiten met een fabric guard helpt ook goed daarbij. Heb ik ook gedaan (vooral om deze reden).

Renkie

Forumguru
De organizer ken ik, nadeel is dat die vrij smal zijn zoals je ook op de foto ziet. Dus eigenlijk zoek ik dat idee maar dan een slag breder / steviger zodat deze beter blijft zitten. Of van een wat stugger materiaal.

Je hebt ook van die organizers die om de stoel gaan, wat weer niet kan ivm de airbag.

Het gaat met name om de periode dat ze in de kinderstoel zitten inderdaad. Onze dochter is 2,5 jaar oud en erg lang voor haar leeftijd dus die haalt makkelijk de stoel met de voetjes :)

Dat fabric guard kende ik niet, zal ik eens achteraan. Bedankt voor de tip.

EdK

Forumguru
Dus eigenlijk zoek ik dat idee maar dan een slag breder / steviger zodat deze beter blijft zitten.
Heb je geen handige moeder / oma / tante die nog met de naaimachine overweg kan ?
Zelf ontwerpen, op markt stuk jeans stof kopen en dan iemand lief aankijken of ze aan de gang wil voor je ....

xplain

Forumguru
Ik heb via een Duits RS forum een kerel ontdekt die in de fabriek werkt die de stoelen voor alle Skoda RS modellen produceren en die on the side volledig op maat gemaakte zetelbeschermers maakt in hetzelfde materiaal/leder als de originele stoelen. Ik heb dat laten doen en de afwerking is werkelijk fantastisch. Het kostte mij €360, maar dan heb je ook wat.

Hier zijn website: https://die-sattlerei.com/index.html

Bovenaan Onderaan