Voorstelrondje

Nooit gedacht dat ik een Skoda zou kopen, maar ook ik ben nu gezwicht voor de "verstandige keuze" zoals een goede vriend van mij het zei (die overigens ook een Skoda rijdt).

Nieuwe baan, geen lease auto meer. Dus de sleutels van mijn geweldige Volvo XC70 D4 AWD mag ik inleveren, helaas. Echter, ook geen bijtelling meer over 70.000 euro.....

Waar kies je dan voor als je iets meer dan 20.000 in het jaar gaat rijden, je twee kinderen hebt, wel wat vermogen onder de kap wil hebben en tegelijkertijd verwend bent met allerlei luxe opties: een fijne Octavia Elegance uit 2015 met 2.0tdi. Leren stoelen met geheugen, panorama dak, Columbus systeem, xenon en nog wat leuke dingen er op. De auto rijdt goed, voelt solide aan en is eigenlijk net zo snel als de Volvo. Minder pk's, maar ook een stuk minder kilo's!

Ik ga op dit forum eens kijken wat ik allemaal tegen kom!
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Goede keuze en de 2.0 tdi is een prima motor.
Even chippen en je blaast een D4 zo voorbij:D
 

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom @TukkerTDI, tja je moet even over je eigen ego heen stappen voordat je een Skoda aanschaft ;)
Zelf heb ik dat in 2008 ook voor het eerst gedaan en dat bevalt eigenlijk zo goed dat ondertussen Skoda nummer 4 op de oprit staat. :tegek:
 

VAG-man

Forumguru
Welkom. Mocht je nog wat softwarematige aanpassingen willen doen dan kun je o.a. bij mij terecht.
 

Japanese Power

Donateur
Welkom Tukker,

Je oude en je nieuwe ride zijn wel 2 contrasten maar spijt zul je denk ik niet krijgen zoals je zelf ook al aangeeft. Veel plezier met je OC en hier op het forum.

Johan
 
Bovenaan Onderaan