Voorstellen

Al bij een ander draadje kort voorgesteld, maar op verzoek ook hier even.
Sinds april '24 in het bezit van een Enyaq 80 uit '21. Daarvoor hadden we een nieuwe egolf uit '20. Welke helemaal prima was op de range na. En natuurlijk een waardeloze app, maar dat is inherent aan VW.
Heel tevreden met de Skoda. Uiteraard ook last van vocht in de lampjes van de buitenspiegels. Geprobeerd om dat te laten maken, maar alleen al diagnose stellen kostte 80 euro en gaven ze me te kennen dat er waarschijnlijk niets onder coulance zou vallen. (op het forum lees ik wat anders, maar er zijn belangrijkere zaken waar ik mijn energie in wil steken).
Verder vorige maand een "kapotte" sleutel gehad. Dat wil zeggen binnen 2 dagen trekt hij de batterij leeg. Dealer kon niets vinden met uitlezen dus maar nieuwe gekocht. Duur grapje overigens.
Half jaar geleden dashcam voor en achter ingebouwd. Aangesloten op externe accu waardoor deze 24/7 opneemt.

En nu dus de motor van de laadklep vervangen. Zelf gedaan omdat ik het vertik om 400 euro te betalen voor een probleem dat al een probleem was toen de auto de fabriek uit reed; iedereen komt een keer aan de beurt. Echt belachelijk dat het a. zo veel moet kosten en b. dat wij het allemaal maar accepteren. Alle VAG auto's hebben deze kwaal (de egolf had het ook). Dan is het gewoon een productie fout. Maar goed ook hier geldt weer: belangrijkere zaken...

EdK

Forumguru
Welkom hier

En ja sleutels zijn inderdaad erg duur, maar dat was een 15 jaar terug al en toen was het eigenlijk nog een redelijke simpele sleutel...
Maar weet je zeker dat de sleutel defect was ? Want zijn hier aardig wat berichten over batterijen die snel leeg zijn
En blijkt gewoon dat er veel batterijen veel te lang in hun blister in winkels hangen en min of meer al slecht zijn zodra je ze plaatst
En knoopcellen altijd aan zijkant vastpakken, als je met vingers de vlakke ronde delen pakt dan ontlaad je al over je vingers...

Daar zal ik wel nooit achter komen:)
thuis meerdere batterijen geprobeerd en de dealer heeft er ook een nieuwe ingezet. Allemaal binnen een dag leeg..

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan