Voorstellen

Dag allemaal, ik ben nieuw hier op het forum. Binnenkort zal ik, na 10 jaar naar volle tevredenheid rondgereden te hebben in verschillende Renaults, weer in bezit zijn van een auto uit het VAG concern. Na een zoektocht voor een nieuwe ruime caravantrekker ben ik uitgekomen bij een Skoda Octavia Combi 4 plug-in hybride. Ik hoop leuke tips te vinden op dit forum en bij te dragen met het delen aan kennis en informatie die ik zelf op ga doen met de Octavia.

Okki

Forumguru
Dat moet je even uitleggen. Want dan weet ik hoe ik mijn eigen gewicht straks ook even kan terugzetten.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Minder eten @Okki. En in het geval van een camper of caravan: minder eten meenemen. Het maximaal toelaatbaar gewicht kan je omlaag bijstellen om binnen bepaalde wettelijke kaders te blijven (bijv max trekgewicht, maar ook de gewichtsgrens voor rijbewijs B). Je bent dan natuurlijk wel verplicht om ook in werkelijkheid onder die grens te blijven.

• Haha
Waarderingen: Okki
Klopt wat Tees schrijft. Wij hebben een verzwaarde as en ik heb het laadvermogen zo van 450 naar 350 gebracht. Is voor 75 euro digitaal via het RDW aan te vragen. Ik zou wel eerst de caravan beladen laten wegen om vast te stellen of je daadwerkelijk het totaalgewicht kunt verlagen, ervaring leert dat dit meestal tegenvalt en dus een gewichtsverlaging niet legaal mogelijk is.

• Leuk
Waarderingen: Okki

1983jeroen

Forumguru
Heb je wel gecontroleerd of er een trekgewicht op het kentekenbewijs van de Octavia staat?
Je zal niet de eerste zijn hier die daar te laat achter komt.
Voor zover ik weet alleen soms van toepassing bij import auto's.

Zeker, op de sticker van de B stijl aan de passagierskant en op de COC documenten. Het was mij tijdens de zoektocht al opgevallen dat 80% van het aanbod dat via de approved occasions wordt aangeboden niets mag trekken.

Precies, het enige spannende van de auto vind ik de DSG automaat. Ik ken helaas veel mensen in mijn omgeving die problemen hebben gehad met de DSG (mechatronic en koppeling). Zelf had ik bij de Renault een EDC-7 automaat, de Getrag/Magna Steyr automaten zijn echter op gebied van de mechatronic een stuk betrouwbaarder. Het viel me tijdens de verschillende proefritten wel op de de DSG automaat heel mooi naadloos schakelt. We gaan het allemaal beleven de komende jaren, je moet ook altijd ook een beetje geluk hebben met auto’s.

Bovenaan Onderaan