Voorstellen

OctaOcta

Actief lid
Hallo allemaal!

Als “octaocta” al 9 jaar skoda rijder en lid van dit forum. Mijn vorige Octavia (1.2 tsi dsg ambition business) die ik in 2015 nieuw had gekocht (28k compleet) is na 9 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Superb iV Sportline uit 2021.

Weer een stap vooruit qua infotainment, ruimte, afwerking en toeters en bellen.

De uitvoering is veel luxer met ook stoelverwarming achter, stuurverwarming, keyless, sportstoelen, rolgordijntjes achter, slaaphoofdsteunen achter, etc.

Inmiddels 2 maanden in bezit en zeer tevreden.

Wat ik alleen nog niet snap is hoe mijn koffer met de afstandbediening open kan…..? Het lijkt alsof de middelste knopjes op de AB niet ingedrukt kunnen worden. En er gebeurt ook na enkele seconden indrukken niets. Met de voet gaat wel.

Het phev gebeuren is met plussen en minnen - heerlijk elektrisch soepel en stil rijden, maar wel na elke rit stekkeren. De kabel is vaak nat en vies en ik ervaar het als een hoop gedoe….
 

Bijlagen

  • IMG_5444.jpeg
    IMG_5444.jpeg
    343,5 KB · Weergaven: 28
  • IMG_5445.jpeg
    IMG_5445.jpeg
    447,6 KB · Weergaven: 30
  • IMG_5447.jpeg
    IMG_5447.jpeg
    569,4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_1419.jpeg
    IMG_1419.jpeg
    348,5 KB · Weergaven: 31
  • IMG_1420.jpeg
    IMG_1420.jpeg
    166,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1418.jpeg
    IMG_1418.jpeg
    251,2 KB · Weergaven: 29

OctaOcta

Actief lid
Nog vergeten te vermelden, vroegah hadden we thuis eind jaren 80 ook 2 skoda’s gehad. Pa kocht eerst een 105 L die na drie jaar werd ingeruild voor een 120 (of 130?) LS omdat die wat meer power had en een 5e versnelling.

Niet te vergelijken met auto’s van nu.

Zoiets ongeveer, de 105 in het wit en de 120/130 in het rood / oranje:


IMG_1422.jpeg IMG_1423.jpeg
 

OctaOcta

Actief lid
Wat me positief en negatief opvalt:
+ wat een fijne sportstoelen! Zitten perfect met mijn 1.96m
+ geluiddemping, dik in orde, draagt voor mij in grote mate bij aan comfort. Volgens de VIN opgezocht heb ik 3W6 geluidsisolatie. Ik weet niet of daar geluidsdempende voorruiten inzitten, maar deze lijken wel net wat dikker dan de achterruiten.
+ automatisch remmen, toen ik m pas had zat ik bijna tegen een andere auto aan met uitparkeren, deze stond veel verder naar voren dan de rest. Auto heeft zelf geremd op laatste moment anders zat ik ertegen.

- Navigatie opstarttijd - 1 vd ergernissen van mijn oude octavia was altijd de opstarttijd vd navigatie, maar ook nu duurt dit nog 15-20 seconden…. WAT?
- Over the air updates, maar werkt dit wel? Heb de navigatie en systeemsoftware via via kunnen downloaden en updaten in vele stappen, niet meer van deze tijd, toch?
 

Bijlagen

  • IMG_1427.jpeg
    IMG_1427.jpeg
    66,9 KB · Weergaven: 8

Arjan1985

Senior Member
Wat leuk die 2 oudere Skoda’s!
Maar kanonnen 15 seconde? In de Octavia 3FL MIB2,5 start echt direct op. 15 seconde klinkt eerder als een Windows laptop die vol zit:oops:
 

OctaOcta

Actief lid
Ja toen waren de skoda’s nog niet zo cool als nu. Meer geld was er toen thuis niet.

Ik ben nu in Duitsland en het lijkt wel of ik hier meer skoda’s dan volkswagens zie. De een na de andere octavia, superb, kodiaq, etc.

Mbt navigatie, ik zal het eens filmen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan