Voorstellen

cor71

Lid
Hoi,

Mezelf even voorstellen, ik ben dus Cor uit zuid-holland en op 29 februari 2024 heb ik een zwarte Skoda Octavia Combi 1.0 TSI uit 2019 gekocht. Voornamelijk voor mijn vriendin want die gaat de meeste kilometers maken. We hebben hem dus nog geen week en zijn een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt wat erop zit. Vooral het zelf parkeren vindt ik wel grappig alleen werkt het nog niet zoals ik dacht, ik dacht op het knopje drukken en hij zet de auto perfect neer, maar je moet het toch allemaal op een bepaalde manier doen, misschien moet ik er nog wat meer ervaring mee krijgen. Verder tot nu toe een hele fijne auto en ik hoop dat we er veel plezier van mogen hebben. 1000013987.jpg
 

1983jeroen

Forumguru
Welkom!
Ik dacht het automatisch parkeren zelden te gebruiken, maar doe het nu toch bijna altijd bij fileparkeren.
Waar loop je tegenaan?

Langzaam rijden, knopje indrukken voor de park Assist, en in het display tussen je tellers kijken of hij een geschikte plek gevonden heeft.
Je kunt in het display ook zien of het een plek voor fileparkeren is of een dwars parkeervak.
Dan auto in achteruit zetten als hij dat vraagt en rustig naar achteren laten rijden en wachten op aanwijzingen om vooruit te rijden.
Je moet wel zelf de rem bedienen.

Standaard kiest hij de linker kant van de weg. Als je rechts wilt parkeren moet je je knipperlicht aanzetten naar die kant.

Het systeem werkt niet als je bijvoorbeeld voor of achter een boom wilt parkeren.

Afstand tot de stoep is meestal keurig bij mij, maar als de zomerbanden er straks onder zitten op 18 inch velgen ipv de huidige 16 inch ga ik denk ik toch de spiegel op de stoep richten om het systeem in de gaten te houden ;)
 
Bovenaan Onderaan