Phoenix2149

Senior Member
Goede middag,

Richard is de naam.

Mijn beroep bestaat voor een groot deel uit reizen en heb dus "recht" op een lease wagen. Nadat ik mijn vorige (Auris) versleten heb ben ik voor de Octavia Combi gegaan.

Komende 2 oktober krijg ik mijn eerste skoda. Een Octavia Combi Style Business 1.0 TSI, DSG, quartz grey. Als opties heb ik ACC, PPP, kinder packet en sunset genomen. Meer zat er niet in ivm bedrijfs policy en budget (op CO2 uitstoot, voor de WLTP waarde).

Waarom Skoda: Prijs (bijtelling) en ruimte
Grappige is dat ik bij vooronderzoek elke keer op de Octavia uit kwam, maar een tijdelijke astra bracht me van mijn aprepot. Leuke auto en reed fijn dus was mijn horizon aan het verbreeden. Met gepuzzel om budget, funtionaliteit en luxe te combineren en betaalbaar te houden kwam ik uiteindelijk toch telkens weer terug op de Octavia.

That's it. als je vragen hebt mag je natuurlijk stellen.
 
Laatst bewerkt:

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Welkom!

Best grappig, heet ook Richard, heb ook een Octavia besteld, maar kostentechnisch kwam de Astra Sports Tourer als gunstigste uit de bus. Kortgezegd, sterkste motor met de meeste luxe. Maar ook ik kwam toch steeds weer terug op de Octavia. Ok, het is een Skoda forum, maar zet zo'n Astra naast een Octavia, ik kan me niet voorstellen dat iemand die Astra (in de familie werd ie al steevast de lijkauto genoemd :laugh:) mooier vind dan de Octavia.
UIteraard ook hier i.v.m. de bijtelling/eigen bijdrage gekozen voor de 1.0TSI.
 

Phoenix2149

Senior Member
En bij Hoevelaken links af.

Richard welkom.
Volgende vraag, wat is WLTP?
Staat niet op de optielijst van mij 2005 Faabje, vandaar.
WLTP is de nieuwe verplichte meet methode voor de CO2 uitstoot per 1 september.

linkje:
https://www.skoda.nl/wltp?utm_sourc...gclsrc=aw.ds&dclid=COK2j8D9x90CFQeYdwod19wLfg

Alleen was er niet genoeg tijd om alle auto's voor 1 september getest te hebben ten behoeve van type goedkeuring. Nu is de Octavia combi 1.0tsi dus vrij gegeven.
 

Phoenix2149

Senior Member
Welkom!

Best grappig, heet ook Richard, heb ook een Octavia besteld, maar kostentechnisch kwam de Astra Sports Tourer als gunstigste uit de bus. Kortgezegd, sterkste motor met de meeste luxe. Maar ook ik kwam toch steeds weer terug op de Octavia. Ok, het is een Skoda forum, maar zet zo'n Astra naast een Octavia, ik kan me niet voorstellen dat iemand die Astra (in de familie werd ie al steevast de lijkauto genoemd :laugh:) mooier vind dan de Octavia.
UIteraard ook hier i.v.m. de bijtelling/eigen bijdrage gekozen voor de 1.0TSI.

Lache!

Ja die opel reed best fijn. Maar mijn bedrijf heeft lease budget CO2 afhankelijk gemaakt. Met de Opel en de 1.5 tsi zat ik er overheen (serieus 1g co2 voor de 1.5) maar ja ach. 1.0 voldoet goed.
 
Bovenaan Onderaan