Voorstellen

Veryamaethon

Senior Member
@elsinga Welkom op het forum!! Die configuratie heb ik ook gekozen voor het trekvermogen voor de caravan in de zomer. En daar kan ik nu het hele jaar van genieten ;).
Veel plezier met uitzoeken en succes t.z.t. met wachten!

elsinga

Forumguru
Nog even wachten op de offerte van de dealer en heel erg twijfelen over Rio red of Race blue... De helft van het gezin wil de ene en de andere helft de andere. ;)

Heb helaas de Rio nog niet in het echt gezien, alleen op foto's hier op het forum. De Race blue stond bij de dealer toevallig en die is mooi maar ook erg opvallend.... twijfel...

Oenoud

Forumguru
@elsinga Zag vandaag nog een octavia in het wild rijden. Kon helaas geen betere foto maken.
Vraag mij even af of dit de kleur Rio Red is maar daar zijn vast wel kenners hier op het forum die dat weten.

Als dit inderdaad de kleur is dan wist ik het wel. Dan zou het een Race Blue worden. :jaja:

IMG_2569.JPG

elsinga

Forumguru
Op de foto die ik op het forum zag was de kleur wat frisser, deze is inderdaad aan de droevige kant... Volgens de verkoper was het in elk geval niet de zeer mooie rode kleur die nu op de nieuwe Mondeo te krijgen is. Dat is inderdaad een erg mooie rood... Ik blijf dus twijfelen, wil 'm eigenlijk zelf eerst zien in daglicht (en niet op een velletje papier in de showroom). Bij twijfel wordt het de race blue, al mag het wat mij betreft iets minder opvallend. ;)

Weet iemand toevallig een Rio rode in het noorden te staan? Of wellicht in de regio Roermond, moet ik donderdag wellicht naartoe.

Oenoud

Forumguru
http://www.skoda.nl/voorraad?model=octavia combi

Op de Skoda.nl website staat er een bij de voorraad modellen. Zie bovenstaande link
Wellicht kun je achterhalen waar deze auto staat.

Dit is ook een aparte kleurstelling. Zit ook rood in. :D

http://www.autotrack.nl/tweedehands/skoda/octavia/12139936#foto

Deze volgens mij Rio Red staat in Hardenberg.

http://www.autoweek.nl/occasion?id=6G3NR

En deze in Apeldoorn.

http://www.autoweek.nl/occasion?id=6H5ZR&merk=Skoda&model=Octavia&min_year=2013&kleur=rood

Wellicht heb je er wat aan.

Laatst bewerkt:

elsinga

Forumguru
Er is 1 voorraad Rio Red, die staat in Breda kennelijk. Is vanaf Friesland net wat uit de richting ( :) ), vanuit Roermond een uurtje... Hmmm.... als ik tijd over heb.... ;)

Zou echter liever eentje hier in de omgeving bekijken. Zal mijn dealer eens vragen of hij weet waar een Rio staat hier...

elsinga

Forumguru
Autoland van den Brug, Heerenveen. Zit hier 5km vandaan en lijkt tot nu toe goed, kunnen in elk geval goed mijn vragen beantwoorden (en die gaan wat verder dan nivo brochure ;) ). Nog geen idee hoe de service is, rij nog geen Skoda tenslotte. ;)

Cordoba

Forumguru
De foto van Oenoud lijkt mij eerder Corrida Red. De rode Rapid Spaceback op de meeting was volgens mij wel Rio Red.

elsinga

Forumguru
Corrida zou veel meer brandweer rood moeten zijn, meen ik, en dat is de auto op de foto zeker niet... Of heb ik een fout beeld...?

Skoda-MAN

Forumguru
@elsinga Welkom op het geweldige Skoda forum.
Je maakt je nu zelf druk maar normaal gesproken kiezen vrouwen toch de kleur of is dat anders geworden zonder dat ik het gemerkt heb?:maakmegek:

elsinga

Forumguru
Ah, nog niet aan gedacht! Maar, 86 pagina's verder lijken er heel veel Race Blue op de foto te staan, echter maar 2x een Rio Red, van Dnet:

full

full

full

En van Dorstvlegel (die ik via Google al had gevonden):
full

full

full

Op beide neigen ze wat naar het bruine. Maar foto's kunnen bedriegen...

elsinga

Forumguru
@elsinga Welkom op het geweldige Skoda forum.
Je maakt je nu zelf druk maar normaal gesproken kiezen vrouwen toch de kleur of is dat anders geworden zonder dat ik het gemerkt heb?:maakmegek:

Nou, niet echt. ;) Maar het is nu 1 man en vrouw voor Rio rood en 1 man en vrouw voor Race blue. :) Als het twee vrouwen tegen twee mannen was geweest, dan hadden we het hier er niet over gehad. 8)

Oenoud

Forumguru
Autoland van den Brug, Heerenveen.

Ik heb mijn huidige Passat in onderhoud bij Autoland van den Brug in Drachten.
Prima ervaring mee. Goede garage en zeer behulpzaam.

Heb via Skoda van den Brug Heerenveen destijds ook proefritje gemaakt in een Octavia.
Ben toen ook zeer goed te woord gestaan.

Ben uiteindelijk uitgekomen bij Garage Bourguignon in Leeuwarden en ben tot nu toe hier zeer tevreden over.
Zeker omdat ik nog al wat achteraf aanpassingen aan de auto heb laten toepassen.
Herman Bekker van Bourguignon begeleid dit hele proces zeer goed en houdt mij regelmatig op de hoogte over de vorderingen.

Bovenaan Onderaan