Voorstellen

CVDD

Lid
Hallo allemaal,

Ik ben Chris, woon in de omgeving van Amsterdam. Mag van mijn werk een lease auto uitkiezen. Het wordt waarschijnlijk de octavia GL BL hatchback.

CVDD

Lid
Ja per direct, rij nu in een huur auto! Ben nu aan het kijken naar de voorraad auto's gezien de wat lange levertijden. En zo te zien zijn de optie pakketten ook minder uitgebreid geworden

Havana

Forumguru
Welkom!

Offtopic: waarom heet de HB eigenlijk HB? Iedereen kan toch duidelijk zien dat t een sedan is? Voor mij is een HB een auto zonder kont, dus met een min of meer verticale achterklep. Zoals een VW Golf.

Blackokkie2

Forumguru
Omdat de ruit meegaat, bij een sedan gaat alleen de kofferdeksel open Japanse merken wilden het model als de Octavia ook wel Liftback noemen(Toyota bijvoorbeeld). Wist je dat er van de Slopel Kudett D-model zowel een sedan als een hatchback geweest zijn? Uiterlijk bijna geen verschil, alleen de werking van de kofferklep verschilde.

Blackokkie2

Forumguru
Opel_Kadett_D_mit_kurzer_Heckklappe.jpg

Opel_kadett_d_1_h_sst.jpg

Wat blijven ze lelijk he.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
@Blackokkie2 bij die Kadett was het te zien aan de achterruit en natuurlijk de klep zelf, en aan de achterwisser (of het ontbreken daarvan op de sedan).
Rode sedan, en groene HB:
th
th

Edit: ik zie dat je ondertussen dezelfde foto's geplaatst hebt, alleen een maatje groter.

Overigens één van de eerste auto's die optisch een sedan leek, maar wel een grote achterklep had was de Seat Toledo (ca. 1990), er zullen beslist oudere voorbeelden zijn, maar bij de Toledo was het ook een verkoopargument/reclame, en een auto die voor een vrij groot publiek bedoeld was.

Bovenaan Onderaan