Voorstellen: Octavia III in quartz grey 'saai maar verstandig?'

Raoul Skoda

Actief lid
Hoi allemaal,

Omdat ik redelijk vaak gebruik maak van fora lijkt het me wel zo netjes om me even voor te stellen.
Mijn naam is Raoul, en ik ben sinds een paar maanden de eigenaar van mijn eerste Skoda, een Octavia III uit 2017 (modeljaar 2016?) in de uitvoering 'Ambition Business'.

Na in het bezit geweest te zijn van heel wat auto's met verschillende motoriseringen in zowel diesel als benzine ben ik nu aanbeland bij deze Octavia met een 1.0 TSI 3-cilinder motor :fool:. Hiervoor heb ik ongeveer een jaar een Mazda 3 uit 2017 gereden met een ongeblazen 2.0 motor. Toen het nieuws kwam dat mijn vrouw in verwachting is van een tweeling leek het me verstandig om de Mazda 3 maar weer te verkopen en er iets 'verstandigers' (ruimer en lagere running costs) voor in de plaats aan te schaffen.

De auto bevalt prima, zelfs de 3-cilinder met 115pk presteert prima en is lekker soepel. En wat een ruimte, voor een auto met een ledig gewicht van nog geen 1150kg! Een paar 'highlights':
  • 37dkm, aangeschaft bij de Skoda dealer (eerste eigenaar: particulier).
  • half-ledere bekleding
  • panoramisch dak
  • quartz grey

Reeds aangepast:
  • 16" 'Minoris' vervangen door 17" 'Trius' velgen (nieuw)
  • 6.5" Amundsen scherm vervangen door een 8" Columbus scherm
  • Smartlink activatie (Apple CarPlay)
  • Accessoires toegevoegd: rubbere vloermatten/kofferbakmat, bagagenetten, trekhaak

Toekomst:
  • zelf OEM achteruitrijcamera inbouwen??
  • ??

Skoda.jpg

Roeland80

Forumguru
Welkom! Mooie kleur! Ik dacht ook een unieke kleur te hebben uitgekozen maar blijkt het 1 van de populairste kleuren bij Skoda te zijn haha….

welke trekhaak heb je geplaatst? Een brink of bosal en een vaste of afneembare?

Raoul Skoda

Actief lid
Bedankt voor de berichtjes! Ik vond de kleur zelf redelijk saai in het begin, vandaar de topic titel , maar ik begin hem steeds mooier te vinden .

De trekhaak betreft een vaste van het merk Bosal.

gjhu

Forumguru
Helemaal mee eens! Persoonlijk vind ik het een van de mooiste kleuren voor de octavia. Ja je ziet de kleur veel op verschillende VAG producten volgens mij, maar 't blijft een mooie tijdloze kleur

CharlesTucker

Forumguru
Ik vond de kleur zelf redelijk saai in het begin, vandaar de topic titel , maar ik begin hem steeds mooier te vinden.
Veel veilige kilometers toegewenst. En wat betreft de kleur, het een hoeft het ander niet uit sluiten toch? Een kleur kan tegelijkertijd zowel mooi als saai zijn, deze kleur is het bewijs daarvan vind ik.

Bovenaan Onderaan